پرواز هواپیمای تمام برقی در سال ۲۰۱۶ + عکس

در این گزارش از هواپیمایی گفته ایم که با سلول سوختی دارای غشای تبادل پروتون نیرودهی می‌شود.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زمانی که برادران رایت اولین هواپیمای قابل کنترل موتوردار و سنگین تر از هوا را در تاریخ ۱۷ دسامبر ۱۹۰۳ با موفقیت آزمایش کردند، حتی ذره ای فکر آن را نمی کردند که صنعت هواپیمایی به این نقطه ای که امروز در آن قرار داریم برسد، از ساخت جت های مافوق صوت با سرعت های بالای ۷۰۰۰ کیلومتر بر ساعت گرفته تا هواپیماهای غول آسای مسافربری با ظرفیت های بالای ۵۰۰ نفر.

پرواز هواپیمای تمام برقی در سال ۲۰۱۶ + عکس

اکنون هواپیمای جدید ساخت مرکز هوافضای HY4 آلمان که با یک سلول سوختی دارای غشای تبادل پروتون نیرودهی می‌شود. این شرکت از هواپیمای جدیدی رونمایی کرده که قرار است پروازهای کوتاه و بدون انتشارات گلخانه‌ای خود را از تابستان ۲۰۱۶ از فرودگاه اشتوتگارت شروع کرده و در آسمان شلوغ و دوستدار محیط زیست اروپا خدمات پروازی را ارائه دهد. سلول‌های سوختی با غشای تبادل پروتون یک ایده قدیمی هستند و در ماموریت‌های کاوشی اولیه فضا بکار می‌رفتند اما بعدها به دلیل تولید ضعیف نیرو کنار گذاشته شدند.

سلول‌ سوختی با اکسیژن و هیدروژن کار می‌کند و محصول جانبی آن آب است. سلول‌های سوختی بتازگی هواپیماهای تجربی را نیرودهی می‌کنند، اما روش ساخت آن‌ها از لحاظ اقتصادی هنوز پنج سال تا واقعیت فاصله دارد. طراحی و رویکردی که برای HY4 در نظر گرفته شده، خیلی متفاوت بنظر نمی‌رسد.

پرواز هواپیمای تمام برقی در سال ۲۰۱۶ + عکس


این هواپیما با همکاری دانشگاه اولم، شرکت هواپیماسازی Pipistrel و شرکت تولیدکننده سلول سوخت Hydrogenics طراحی شده است. هدف کنونی ، ساخت یک هواپیمای چهار سرنشینه با سلول سوختی است که ۸۰ کیلووات نیرو تولید می‌کند. حداکثر سرعت مورد انتظار ۲۰۱ کیلومتر در ساعت بوده و سرعت استاندارد کروز آن ۱۴۵ کیلومتر در ساعت است.

وزن کلی هواپیما ۱۴۹۷ کیلوگرم و محدوده پرواز آن بین ۷۲۴ تا ۱۴۴۸ کیلومتر است. این ویژگی‌ها برای یک هواپیما بسیار عالی به نظر می‌رسند اما جالب‌ترین موضوع در مورد آن ، بدنه هواپیماست که شامل یک بال بلند با دو بدنه دو سرنشینه جدا و یک موتور در مرکز است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/


برچسب ها: هواپیما ، برق ، سوخت ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.