مشهد؛

اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن سال 1395در خراسان رضوی

مرحله آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن سال 1395در خراسان رضوی به مدت یک ماه از چهارم آبان ماه در بخشی از منطقه 11 شهرداری مشهد انجام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: آخرین سرشماری سراسری نفوس و مسکن سال 1390 انجام شد لذا مرحله آزمایشی مقدمه هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن کشور برای سال 1395 است.

رضا جمشیدی افزود: هدف از اجرای سرشماری آزمایشی را کاهش خطا، شناخت محدودیتها و مسائل احتمالی در سرشماری اصلی، یافتن نقاط ضعف، شناخت مشکلات اجرایی و فنی و رفع نواقص احتمالی موجود در سرشماری اصلی اعلام کرد.

وی همچنین اطلاعات فردی اعضای خانوار همچون نام و نام خانوادگی، شماره ملی، تابعیت، بستگی با سرپرست خانوار، جنسیت، تاریخ تولد، سن، دین، وضع اقامت، تحصیل و سواد و وضعیت زناشویی را از موارد مورد پرسش در مرحله آزمایشی سرشماری از خانوارها برشمرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: این سرشماری برای نخستین بار به دو شیوه اینترنتی و نیز مراجعه حضوری با استفاده از تبلت اجرا می شود، به این معنی که در روش اینترنتی مردم خود با مراجعه به سامانه سرشماری، اطلاعات خانوار را از طریق اینترنت ثبت می کنند.

جمشیدی افزود: در مراجعه حضوری نیز ماموران به جای استفاده از فرمهای کاغذی، با کمک تبلت اقدام به جمع آوری اطلاعات می کنند.

وی گفت: هنگام مراجعه مامور آمارگیر کدپستی، کارت ملی و مدارکی که مشخصات اعضای خانواده در آن درج شده باید در دسترس باشد تا ثبت اطلاعات دقیق و درست انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی افزود: در صورت عدم حضور خانوار در منزل هنگام مراجعه، مامور برگه اطلاعیه خانوار غایب را به داخل محل سکونت خانوار می اندازد تا خانوار غایب با استفاده از آدرس سامانه درج شده بر روی برگه نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام کند.

جمشیدی با تاکید بر محرمانه ماندن اطلاعات فردی خانوارها گفت: این اطلاعات به صورت کلی برای برنامه ریزیهای کشوری مورد استفاده قرار می گیرد و بطور کامل محرمانه است.

بر اساس سرشماری سال 1390 جمعیت خراسان رضوی پنج میلیون و ۹۹۴ هزار و ۴۰۲ نفر است. دو میلیون و ۹۹۹ هزار و ۵۲۹ نفر از این جمعیت را مردان و دو میلیون و ۹۹۴ هزارو ۸۷۳ نفر آن را زنان تشکیل می دهند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.