نرم‌افزارهای کاربردی لازمه اثر بخشی در گفتار درمانی کودکان

با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهای کارآمدی برای تسهیل گفتار درمانگران ساخته شده است که این نرم ‌افزارهای کاربردی می‌تواند مقدمه بر اثر بخشی گفتار درمانی کودکان محسوب شود‌.

فاطمه کریمیان عضو کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه اصفهان در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: نرم‌افزارهای غربالگری، ارزیابی و درمان اختلالات آوا شناسی و واج شناسی هستند که می‌توانند در پیشبرد اهداف درمانی به گفتار درمانگران کمک کنند و خوشبختانه گفتار درمانگران توانسته‌اند خدمات زیادی را با این نرم‌افزارها ارائه کنند. 

وی در ادامه گفت: نرم‌افزارهای کاربردی با ویژگی‌های منحصر بفرد نظیر تصاویر جذاب برای کودکان، بخش‌های تمرینی متنوع، امکان مدیریت همزمان چند مراجع برا‌ی درمان، قابلیت تنظیم اهداف برای هر مراجع، امکان ضبط صدا، ارزیابی نتایج و... گام‌ مهمی در درمانگری مشکلات گفتاری بیماران خواهند داشت. 

این کارشناس گفتار درمانی در ادامه خاطر نشان کرد: در سیزدهمین همایش گفتار درمانی کشورمان موضوع بهره گیری از نرم‌افزارهای کاربردی در اختلالات آوا شناسی و واج شناسی مطرح شد و امیدواریم با در نظر گرفتن این نرم افزارها برای غربالگری، ارزیابی و طرح‌ریزی برنامه درمان مراجعین مبتلا به اختلالات آوا شناسی و واج شناسی و همچنین در نظر داشتن صرفه جویی در زمان جلسه درمان و انرژی درمانگران شاهد بهره گیری هر چه بیشتر کارشناسان گفتار درمانی از این نرم‌افزارها باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار