جان کری: از پیوستن سازنده روسیه به نبرد با داعش استقبال می کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اگر روسیه قصد دارد که به نبرد علیه داعش بپیوندد، ما از یک نقش سازنده استقبال می کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی در وین اتریش گفت: اردن حدود یک میلیون و پانصد هزار آواره از سوریه را در خود جای داده است. اردن مرزی بسیار طولانی با کشور سوریه دارد و عمیقا درگیر رویدادهای سوریه شده است.

همانطور که ترکیه هم درباره آن چیزی که در مرزهای شمالی می گذرد، به صورت مستقیم وارد گفتگو با روس ها شده است. کاملا طبیعی است که اردن با روس ها درباره آن چیزی گفتگو کند که در مرزهای جنوبی سوریه می گذرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود گفت: من با ناصر جوده، وزیر امور خارجه اردن در این باره گفتگو داشتم . فردا در امان پایتخت اردن با او دیدار می کنم. من همچنین با ملک عبدالله اردن دیدار و گفتگو خواهم کرد.

جان کری افزود: به نظر من اردن به عنوان یک دوست بزرگ ما و همپیمان قوی برای ماست که اهمیت زیادی برای امنیت اسرائیل در منطقه دارد. اردن از کلیه حقوق در دنیا برخوردار است و حق انتخاب درباره دفاع و نیازهای امنیتی خود را دارد. ما به طور کامل به این مسئله احترام می گذاریم.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: می خواهم تاکید کنم که آمریکا از حمایت در نبرد علیه داعش، استقبال می کند. اگر روسیه قصد دارد که به این نبرد بپیوندد، ما از یک نقش سازنده استقبال می کنیم اما هدف قرار دادن جنگجویان میانه رو باعث نمی شود که گروه تروریستی داعش آسیب ببیند، بلکه این مسئله باعث خواهد شد بشار اسد راحت تر بتواند همچنان به مردم سوریه ظلم کند، این مسئله تهدیدی برای تشدید تنش هایی است که خوراکی برای افراط گری است و باعث ترغیب جنگجویان بیشتر به خصوص جنگجویان خارجی برای پیوستن به داعش می شود.

وزیر امور خارجه آمریکا درباره اوضاع سوریه و نبرد با داعش گفت: تلاش می کنیم ایده ها را بررسی و کاوش کنیم.

جان کری در ادامه اظهارات خود درباره اوضاع سوریه گفت: تلاشی که وجود دارد چند جانبه است. مسئله این نیست که کسی خود را به عنوان رئیس برای دیگران منصوب کند بلکه ما تلاش می کنیم ایده ها را مورد کاوش قرار دهیم، همه در این روند به صورت برابر مشارکت می کنند.

پس ما منتظریم به همراه کشورهایی که نگرانی زیادی دارند و همکاری زیادی برای حل مشکل کرده اند، این ایده ها را گسترش دهیم. ما امیدواریم که در جلسه ای که تشکیل می شود راهی کارآمد برای بازگشت به یک روند سیاسی قابل مدیریت و ثمربخش، پیدا شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار