کلینتون: ماجرای بنغازی، «اهرم فشار» جمهوری خواهان شده است

نامزد دموکرات انتخابات 2016 آمریکا گفت: ماجرای بنغازی در دست جمهوری‌خواهان به یک اهرم فشار تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا در جلسه طولانی استماع در رابطه با حمله خونین به کنسولگری آمریکا در بنغازی، رقبای جمهوری خواه خود را متهم کرد حادثه ای را که یک فاجعه ملی محسوب می شود برای فشار بر وی به ابزاری سیاسی تبدیل کرده اند.

هیلاری کلینتون که در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا نامزد شده است، در طول یازده ساعت استماع توسط جمهوری خواهان کنگره آمریکا در رابطه با حمله بنغازی ، دچار لغزش نشد و ظاهرا به اهداف مد نظر خود دست یافت: عدم تزلزل و خودداری از عصبانیت در برابر سوالات کلافه کننده رقبای جمهوری خواه که سرتاسر روز پنجشنبه وی را به سهل‌انگاری و تحریف اطلاعات و اخبار در رابطه با فاجعه بنغازی متهم کردند.

یازدهم سپتامبر سال دو هزار و دوازده افراط گرایان مسلح به دفتر دیپلماتیک آمریکا در بنغازی لیبی حمله کردند و چهار آمریکایی از جمله کریس استیونز را کشتند.

هیلاری کلینتون که در زمان وقوع حمله بنغازی در یازدهم سپتامبر 2012 وزیر امور خارجه آمریکا بود در رابطه با نحوه مدیریت این موضوع با انتقادات فراوانی روبرو شده است.

دموکراتهای آمریکا می گویند منتقدان و رقبای جمهوری خواه هیلاری کلینتون، ماجرای حمله خونین بنغازی را به اهرم سنگینی برای حمله به وی که نامزد اصلی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا محسوب می شود، تبدیل کرده اند.

در تمام ساعات جلسه استماع هیلاری کلینتون در کمال خونسردی، به آرامی و صبورانه به سوالات هفت مسئول جمهوری خواه و پنج مسئول دموکرات که اعضای کمیته مسئول تحقیق درباره حمله بنغازی را تشکیل می دادند ، پاسخ داد اما اذعان کرد که در زمان وقوع
فاجعه بنغازی، سطح امنیتی در کنسولگری آمریکا کافی نبوده است.

کلینتون رقبای جمهوری خواه خود را متهم کرد که به سنتهای آمریکا پشت کرده اند و بر خلاف وضعیتی که پس از حملات بیروت در سال هزار و نهصد و هشتاد و سه یا حملات سال هزار و نهصد و نود و هشت در آفریقا به وجود آمد، تلاش می کنند از قضیه بنغازی به عنوان یک اهرم فشار بر دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آینده استفاده کنند.

کلیتون تاکید کرد بسیار جای تاسف است که برخی تلاش می کنند از مسئله وخیمی مثل بنغازی برای تامین منافع سیاسی و حزبی خود بهره برداری کنند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار