کرمانشاه؛

سطح گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای پایین است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه گرایش دانش آموزان کرمانشاهی به رشته های کارودانش و فنی و حرفه ای پایین است، گفت: باید فرهنگ مهارت آموزیبین دانش آموزان و خانواده ها نهادینه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ سلیمان محبی در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری بین ادارات کل آموزش و پرورش و فنی و حرفه ایاستان،گفت: آموزشهای فنی و مهارتی در رسیدن به توسعه پایدار نقش اساسی دارد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تأکید بر توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه ای و کارودانش در استان گفت: در حال حاضر شرایط خوبی در رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش نداریم و بیشتر دانش آموزان به سمت رشته های نظری می روند .

وی نقش صدا و سیما را در ترغیب و تشویق دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای بسیار مهم خواند و گفت: باید تصور و باور غلطی که نسبت به رشته های کارودانش و فنی و حرفه ای در بین دانش آموزان و خانواده ها وجود دارد از بین برود و این انگیزه در بین آنان ایجاد شود که به سمت رشته های فنی و مهارتی بروند .

محبی اظهارکرد: عموماً این باور غلط در بین دانش آموزان وجود دارد که ورود به رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش از نظر پیشرفت تحصیلی و معدل از میان کسانی صورت می پذیرد که در رشته های نظری مثل ریاضی، تجربی و علوم انسانی پذیرفته نمی شوند .

وی گفت: تا این باور اشتباه اصلاح نشود که فقط دانش آموزان ضعیف به مراکز آموزش فنی و حرفه ای گرایش دارند، وضعیت نظام آموزش فنی و حرفه ای و کارودانش همچنان در برزخ خواهد بود و دانش آموختگان این رشته ها دچار سرخوردگی می شوند

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.