زنجان؛

افزایش تلفات کل و بز مبتلا به طاعون به 124 رأس در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از افزایش تلفات کل و بز مبتلا به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه خرمنه سر طارم (دربند ده بهار) به 124 رأس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران   جوان از زنجان؛جعفری با اعلام این خبر گفت: در پی پایش منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم توسط محیط بانان و کارشناسان اداره کل در تاریخ 30 مهرماه جاری لاشه دو رأس کل و بز مشاهده و به صورت اصولی دفع گردید.

وی ادامه داد: محیط بانان استان همچنین یک رأس بزغاله وحشی مبتلا به بیماری طاعون را در منطقه مشاهده نموده و جهت مداوا به دامپزشکی شهرستان انتقال داده که مداوا موثر واقع نگردید و متاسفانه این حیوان نیز امروز تلف شده و به صورت اصولی دفع گردید.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: بیش از این 121لاشه کل وبز به سبب ابتلا به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک موسوم به pprدر منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم تلف شده بود، که با تلف شدن سه کل و بز جدید تعداد کل تلفات تاکنون 124 راس رسید.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه پایش های محیط بانان و کارشناسان همچنان ادامه دارد افزود: کلیه لاشه های کشف شده تاکنون از دربند ده بهار بوده و خوشبختانه در مناطق دیگر مواردی مشاهده نشده است.

انتهای پیام/س


  

برچسب ها: افزایش ، خرمنه سر ، طارم ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.