کرمانشاه؛

3 میلیارد و 205 میلیون ریال اعتبار کمیته امداد استان برای مهارت آموزی مددجویان

از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 3 میلیارد و 205 میلیون ریال اعتبار در راستای ارائه آموزش های فنی و مهارت آموزی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: این میزان اعتبار جهت مهارت آموزی 7387 مددجو تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه هزینه شده است.

به گفته جلیلیان در سالجاری 1553 مددجو در استان با حضور در دوره های آموزشی مهارت آموزی، 5011 مددجو در دوره های آموزشی پایدار سازی و توسعه و 823 دانش آموز در دوره های حرفه آموزی دانش آموزان دبیرستانی دارای مهارت شده اند.

وی با اشاره به اینکه تمامی دوره های آموزشی فنی به صورت رایگان برای مددجویان برگزار شده است تصریح کرد: سقف هزینه برای هر مددجو در دوره های مهارت آموزی 10 میلیون ریال، در دوره های پایدارسازی و توسعه 750 هزار ریال و دوره های حرفه آموزی دانش آموزان دبیرستانی دو میلیون ریال است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تاکید کرد: مددجویان دارای مهارت در صورت تایید کمیته امداد می توانند از تسهیلات اشتغال این نهاد بهره مند شوند که این تسهیلات تا سقف 150 میلیون ریال و بدون سود به مددجویان متقاضی پرداخت می شود.

جلیلیان همچنین به کاریابی های صورت گرفته برای مددجویان تحت حمایت این نهاد طی شش ماهه نخست امسال اشاره و اظهار کرد: کمیته امداد در راستای ایجاد شغل برای مددجویان تحت حمایت با موسسات کاریابی تعامل برقرار می کند که این تعاملات در شش ماهه نخست سال منجر به بکارگمارده شدن 600 مددجو در موسسات، شرکت ها و ادارات مختلف سطح استان شده است.

وی تصریح کرد: طی مدت مذکور بیش از 456 میلیون ریال جهت کاریابی برای مددجویان تحت حمایت در استان کرمانشاه هزینه شده است.

جلیلیان با یادآوری اینکه امسال 72 مددجو در استان نیز طی تعامل کمیته امداد با کارفرمایان صاحب شغل شده اند یادآور شد: کمیته امداد به کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت را به کارگمارند حق بیمه سهم کارفرما را تا یک سال و نیم پرداخت می کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.