اردبیل؛

روسیه بازار مناسبی برای صادرات محصولات دامی و کشاورزی اردبیل است

استاندار اردبیل گفت: روسیه بازار بسیار مناسبی برای صادرات محصولات دامی و کشاورزی اردبیل است و باید از این ظرفیت عظیم در راستای توسعه استان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه اعضای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها در اردبیل اظهار داشت: یکی از ضعف‌های اساسی استان اردبیل در بخش کشاورزی و دامی، نبود صنایع تبدیلی و استانداردسازی محصولات است که باید در این راستا برنامه ویژه‌ای اتخاذ شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: به دلیل فروش خام محصولات و نبود زنجیره و صنایع تبدیلی مناسب کشاورزان منطقه با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند و باید با سرمایه‌گذاری در این بخش علاوه بر اشتغال فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مختلف شاهد درآمدزایی بیشتر برای کشاورزان باشیم.

خدابخش تصریح کرد: خلخال، جعفرآباد و بخش لاهرود ظرفیت‌های بسیار عظیمی در بخش کشاورزی و دام دارند که مسئولان منطقه باید با ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری روند سرمایه‌گذاری در این منطقه را تسهیل کنند که دولت نیز آماده حمایت از این طرح‌ها است.

وی گفت: تولید محصولات پسته، زعفران و بادام در اردبیل موفقیت‌آمیز بوده و شهرستان‌ها باید از این ظرفیت بسیار عظیم برای توسعه بخش کشاورزی منطقه استفاده کنند که دولت نیز در این زمینه تسهیلات کم بهره‌ در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

استاندار اردبیل در ادامه افزود: باید کشت گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی و صنایع دانش بنیان باید در خلخال، جعفرآباد و لاهرود افزایش یابد که این امر می‌تواند مسیر توسعه را در این شهرستان‌ها رقم بزند و باید اعضای شورای اسلامی این منطقه اهتمام ویژه‌ای در این راستا داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.