مشهد؛

نفوذ ناپذیری اهل بیت(ع) در روز عاشورا مانع تحقق اهداف امویان شد

امام جمعه مشهد گفت: اهل بیت (ع) در کربلا با صبر و استقامت و نفوذ ناپذیری در برابر دشمن، مانع تحقق اهداف امویان شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی یکشنبه شب در مراسم وداع با شهدای مدافع حرم در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: واقعه عاشورا و مصائب کربلا نمایانگر نفوذ ناپذیری اهل بیت(ع) در برابر دشمن است.

وی ادامه داد: آنچه امروز باید مورد توجه مجامع سیاسی و جریان های فکری باشد هشدار مبنی بر نفوذناپذیری در برابر دشمن است که حضرت زینب (س) این درس مقاومت و نفوذ ناپذیری را آموخت.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: حکومت اموی دو هدف را دنبال می کردکه یا حضرت امام حسین (ع) را وادار به بیعت با یزید کند و یا اینکه آن حضرت را با یک ترور کور که نقش حکومت در آن مشخص نباشد به شهادت برساند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی سخنانی که برای التیام احساسات مردم و گریستن بر مصائب حضرت امام حسین (ع) مطرح می شود واقعیت ندارد گفت: امویان با حربه های مختلف از جمله تشنه و گرسنه نگه داشتن اهل بیت حضرت امام حسین (ع) و کتک زدن آنها قصد داشتند از التماس اسرا برای از بین بردن صلابت و عظمت پیامبر (ص) در نزد مردم و شکوه بخشیدن به دستگاه خلافت استفاده کنند.

وی ادامه داد: اما اهل بیت (ع) با صبر و استقامت و نفوذ ناپذیری در برابر دشمن و پرهیز از برخورد انفعالی و به دست گرفتن ابتکار عمل مانع تحقق اهداف امویان شدند.

امام جمعه مشهد افزود: امروز نیز آمریکا و استکبار جهانی با نیت براندازی انقلاب و اسلام به دنبال نفوذ در انقلاب اسلامی است و ملت ایران باید با تاسی به فرزندان حضرت امام حسین (ع) در برابر آنها نفوذ ناپذیر باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.