بسته اقتصادی(16)

نباید انتظار رشد بورس را تا زمان اجرای بسته اقتصادی داشت

کارشناس بازار سرمایه گفت: تازمان عملی شدن بسته اقتصادی، دولت نباید انتظار رشد بورس را داشته باشد.

عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تأثیر بسته اقتصادی دولت بر بازار سرمایه گفت: این بسته تازمان عملی شدن نمی‌تواند تغییراتی در بورس ایجاد کند.

وی ادامه داد: موضوع افزایش وام خودرو که دراین بسته به آن تاکید شده است موجب ایجاد فضای روانی نامناسب در گروه خودرویی بازار شده است به طوری که درروزهای اخیر شاهد افت سهام این گروه و توقف برخی نمادهای مربوطه به آن بوده‌ایم و این امر موجب تأثیر منفی بر روند شاخص بورس شد.

ثابت با اشاره به اینکه تا زمان عملی شدن بسته اقتصاد، دولت نباید انتظار رشد را در بورس داشته باشد، گفت: تازمانی که بازار شاهد نحوه اجرای بسته اقتصادی و تأثیر جزئیات آن بر واقعیت اقتصاد نباشد انتظار عکس العمل نسبت به این موضوع منطقی نخواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه همچنین اظهار داشت: با عملی شدن کاهش نرخ سود بانکی در اقتصاد می‌توان شاهد خروج نقدینگی از بازار و سرازیری شدن آن به سمت تولید و در نتیجه رونق بخش تولید و بازار سرمایه بود.

وی گفت: به بازار سرمایه باید به عنوان نمایانگر اقتصاد توجه ویژه‌ای از سوی دولت صورت گیرد تا بتوان شرایط رابرای بهبود روند این بازار فراهم آورد.


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار