سرسخت ترین پرنده در حیات وحش+ تصاویر

محققان معتقدند که عامل اصلی نجات کرکس‌ها در برابر رژیم غذایی مملو از گوشت فاسد و گندیده تنها ژن‌های منحصر‌به‌فرد این حیوان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، محققان موسسه علوم و تکنولوژی کره جنوبی با مطالعه بر روی کرکس‌های مردارخوار موفق به کشف توالی ژنی موثر در تولید اسید معده قدرتمند این جاندار برای از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در لاشه حیوانات شدند.

 سرسخت ترین پرنده در حیات وحش+ تصاویر

بنابر این گزارش دکتر جان باک، متخصص علوم ژنتیک از موسسه آلسون کره جنوبی اظهارکرد: سیستم ایمنی و دستگاه گوارش کرکس‌ها در مقایسه با سایر جانداران مقاومت بسیار بیشتری دارد به طوری‌که در مطالعات انجام شده مشخص شد که این جاندار در برابر عوامل بیماری‌زا موجود در لاشه حیوانات در حال فساد و میکروارگانیسم‌های مهلکی همچون باسیلوس آنتراسیس عامل سیاه‌ زخم، ویروس هاری و کزاز کاملا مصونیت دارد.
 
سرسخت ترین پرنده در حیات وحش+ تصاویر

وی در ادامه افزود: اسید معده کرکس‌ها به طور باورنکردنی قدرتمند است به طوری‌که در مطالعات انجام شده مشخص شد که معده این جاندار قادر است حتی استخوان‌ها و فلزات را ذوب کند.
 
کرکس‌ها با پهنای بال سه متری در دسته بزرگ‌ترین پرندگان جهان قرار دارند.
 
سرسخت ترین پرنده در حیات وحش+ تصاویر

محققان با مقایسه ژنوم کرکس‌ها با عقاب سرسفید آمریکایی دریافتند که این دو گونه بر خلاف باور قبلی از نظر ژنتیکی بسیار به هم شبیه‌اند و به احتمال زیاد نیای مشترک آنها در 18 میلیون سال قبل منقرض شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
فتبارک الله احسن الخالقین
آخرین اخبار