سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به نقل از دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: با توجه به تهدیدات و فرصت های موجود در فضای مجازی، رویکرد نسبت به آن مدیریتی، ساماندهی و جهت دهی ارتباطات است.

فیروزآبادی: رویکرد نسبت به فضای مجازی مدیریتی و ساماندهی استبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نوذر شفیعی با اشاره به دستور کار روز دوشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: این کمیسیون با حضور فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، اخوان بهابادی قائم مقام سازمان صدا و سیما، موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کریمی نیستانی معاون طرح و توسعه فناوری های نوین شرکت ارتباطات زیرساخت، وضعیت فضای مجازی را بررسی کرد.

وی افزود: در ابتدای این جلسه بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر اهمیت موضوع ساختار نظارتی بر اجرای برجام بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و مصوبه قانونی مجلس تاکید کرد و در ادامه، مصوب شد کمیسیون برای هفته آینده به موضوع مزبور بپردازد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی با تشریح موضوع فضای مجازی و تهدیدات و فرصت های موجود، گفت: رویکرد نسبت به فضای مجازی و فناوری ارتباطات و اطلاعات با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری رویکردی مدیریتی، ساماندهی و جهت دهی ارتباطات است و باید تلاش کنیم که به یک قدرت سایبری تاثیرگذار جهانی تبدیل شویم.

همچنین شفیعی تصریح کرد: در ادامه جلسه اخوان بهابادی قائم مقام سازمان صدا و سیما نیز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و ضرورت و اهمیت توجه جدی به این مقوله با تشکیل شورای عالی فضای مجازی و سرعت بالای گسترش شبکه های اجتماعی، بر ضرورت قانونگذاری در خصوص فضای مجازی تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: موسویان رییس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر ضرورت حرکت متناسب با این رشد و سرعت تاکید کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع ایرنا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.