بجنورد؛

داشتن گذرنامه برای زائران اربعین الزامی است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: داشتن گذرنامه برای سفر به کشور عراق الزامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، 

صبحگاه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی روز سه شنبه با حضور سردار اسکندر مومنی جانشین فرماندهی انتظامی کشور در محل ستاد نیروی انتظامی بجنورد برگزار شد.

*سردار مومنی: تردد زائران اربعین از مرزهای غرب کشور فقط با روادید امکان‌پذیر است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: تردد زائران اربعین از مرزهای غرب کشور فقط با روادید امکان‌پذیر است.

سردار اسکندر مومنی صبح امروز در جمع خبرنگاران خراسان شمالی اظهار کرد: قرارگاه اربعین در نیروی انتظامی مدتی قبل تشکیل شده است که امورات مربوط به حضور زائران در مراسم اربعین حسینی را پیگیری می‌کند.

 وی با تأکید بر اینکه برای گذر زائران ایران از مرزهای مهران، چذابه و شلمچه داشتن گذرنامه الزامی است، گفت: اساساً بدون دارا بودن گذرنامه تردد ممنوع بوده و اجازه تردد به کسی داده نخواهد شد، از این رو به مردم توصیه می‌شود تا نسبت به تهیه گذرنامه اقدام کنند.

مومنی درباره صدور ویزا برای زائران ایرانی جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی از سوی عراق بیان داشت: این موضوع مربوط به کشور مقابل است، گرچه در این زمینه تلاش و پیگیری‌هایی صورت خواهد گرفت تا با صدور روادید، مشکلی برای زائران ایجاد نشود.

* پلیس با تمام توان امنیت انتخابات را تأمین خواهد کرد

جانشین فرمانده نیروی انتظامی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره تدابیر پلیس برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: پلیس با تمام توان امنیت انتخابات را تأمین خواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه در نیروی انتظامی ستاد امنیت انتخابات تشکیل شده است، افزود: در این ستاد تمامی برنامه‌ها و موضوعات برای تأمین امنیت انتخابات پیش‌رو تصمیم‌گیری می‌شود.

مومنی با یادآوری اینکه پلیس برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور تلاش خواهد کرد، بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود با تدابیر لازم، انتخاباتی پرشوری را با مشارکت بالای مردم در اسفند شاهد باشیم.

* تعداد اعضای پلیس افتخاری در کشور به 50 هزار نفر خواهد رسید

جانشین فرمانده نیروی انتظامی همچنین با اشاره به استقبال مردم از طرح پلیس افتخاری گفت: اعضای پلیس افتخاری در کشور تا پایان امسال به 50 هزار نفر خواهند رسید.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون 20 هزار نفر عضو پلیس افتخاری هستند که با وجود تازه و جوان بودن طرح، اما شاهد استقبال خوب مردم از طرح پلیس افتخاری هستیم.

مومنی خاطرنشان کرد: طرح پلیس افتخاری ظرفیتی برای مشارکت مردم در حوزه تأمین امنیت است.

*کاهش 7 درصدی سرقت در کشور

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از کاهش هفت درصدی سرقت در کشور طی امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

سردار اسکندر مومنی اظهار کرد: امنیت کامل و قابل قبولی را از نقطه صفر مرزی تا عمق شهرها داشته‌ایم که این به برکت نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: در حالی که در کشورهای منطقه با حمایت استکبار تروریست ناامنی موج می‌زند، اما در ایران اسلامی از امنیت خوبی برخوردار هستیم که این لطف بزرگ را باید همواره قدر بدانیم.

مومنی با تأکید بر اینکه بدون امنیت هیچ توسعه‌ای ممکن نخواهد بود، بیان داشت: به طور حتم امنیت مقدمه توسعه بوده، به نوعی که هر گونه تلاش و پیشرفت در سایه امنیت امکان‌پذیر است.

وی به رویکرد مردم محورانه نیروی انتظامی در مقوله برقراری امنیت اشاره کرد و گفت: اگر می‌بینیم امنیت در کشور وجود دارد به واسطه رهنمودهای رهبری و حضور مردم در صحنه است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: به طور قطع امنیتی که بدون حضور و مشارکت مردم باشد، شکننده خواهد بود، از این رو نیروی انتظامی معتقد به مشارکت و حضور مردم در تأمین امنیت است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای امنیت مردم محور همان اجرای طرح پلیس افتخاری است، گفت: آحاد مردم باید نسبت به مقوله امنیت حساس بوده و در این عرصه مشارکت داشته باشند.

مومنی با اشاره به اینکه مجرمان باید همواره احساس ناامنی کنند، تصریح کرد: باید به سمتی برویم تا جرائم و شمار مجرمان کاهش یابد.

وی با یادآوری اینکه رفتار پلیس در انجام مأموریت‌ها در کنار اقتدار همراه با رأفت است، افزود: پلیس ایران اسلامی با توکل به خداوند نسبت به انجام مأموریت‌های خود که حفظ امنیت بوده، اقدام کرده است،‌همچنین منویات رهبر انقلاب اسلامی درباره پلیس مدال افتخاری برای کارکنان نیروی انتظامی است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی درباره تشکیل قرارگاه سرقت و کاهش میزان سرقت‌ها بیان داشت: بر اساس گزارش‌های ناجا، میزان جرائم خشن در کشور کاهش یافته و میزان سرقت‌ها هم با کاهش هفت درصدی مواجه است.

وی یکی از دلایل موفقیت در کاهش سرقت را راه‌اندازی قرارگاه مبارزه سرقت برشمرد و خاطرنشان کرد: این کاهش‌ها را در استان خراسان شمالی هم داریم که یک توفیق محسوب می‌شود.

*فرمانده انتظامی خراسان شمالی: خراسان شمالی از امن‌ترین استان‌های کشور است

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به بالا بودن شاخص‌های امنیتی در استان گفت: خراسان شمالی از امن‌ترین استان‌های کشور است.

علیرضا مظاهری در آیین صبحگاه مشترک نیروی‌های انتظامی استان خراسان شمالی اظهار کرد: با وجود 301 کیلومتر مرز بین‌المللی در خراسان شمالی و عبور میلیون‌ها زائر، این استان از وضعیت امنیتی بالایی برخوردار است.

وی گفت: با تلاش نیروی انتظامی و راه‌اندازی قرارگاه سرقت میزان سرقت‌ها در استان خراسان شمالی کاهش یافته است.

عضو شورای تأمین استان خراسان شمالی بیان داشت: در خصوص جرائم خشن هم با کاهش مواجه هستیم که این تلاش کارکنان نیروی انتظامی استان را در برقراری امنیت می‌رساند.

وی با یادآوری اینکه نیروی انتظامی خراسان شمالی بر اساس ارزیابی‌های مرکز افکار سنجی وزارت کشور رتبه‌های خوبی را در بین دستگاه‌های استان کسب کرده است، گفت: کسب رتبه نخست در پاسخگویی از جمله افتخارات نیروی انتظامی خراسان شمالی در بین دستگاه‌ها است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی توجه به اجرای طرح مکنا توسط نیروی انتظامی استان را برشمرد و تصریح کرد: اساساً طرح مکنا از مأموریت‌های مهم نیروی انتظامی است که در کلانتری‌های این استان انجام می‌گیرد.

وی گفت: طرح مکنا یک روش و تفکر جدید در رده‌های خدماتی و انتظامی است که در اجرای این طرح شاهد رویکردی جدید از فعالیت کلانتری‌های استان هستیم.

مظاهری همچنین با یادآوری اینکه به سبب وضعیت کشورهای منطقه و از سویی تحولات سوریه و یمن امروز به مقوله امنیت بیشتر از گذشته نیازمند هستیم، خاطرنشان کرد: پلیس ایران اسلامی با تمام جدیت این امنیت را در کشور حفظ می‌کند.

وی گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال تدابیر خوبی از سوی پلیس به همین منظور اندیشیده شده است.

لازم به ذکر است؛ آیین صبحگاه مشترک نیروی های انتظامی خراسان شمالی در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.