ساری؛

کاهش 35 تا 55 درصدی هزینه های تولید با اجرای طرح جامع مکانیزاسیون کشاورزی

با اجرای طرح جامع مکانیزاسیون کشاورزی هزینه های تولید 35 تا 55 درصد کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در طرح جامع 12 ساله مکانیزاسیون کشاورزی، نقشه راه صنعت ماشین‌های کشاورزی ترسیم شده و بخش صنعت می تواند مطابق این طرح نسبت به تولید ماشین ها و ادوات کشاورزی اقدام کند.

کامبیز عباسی افزود: پس از اجرای طرح جامع 12 ساله مکانیزاسیون، در بسیاری از محصولات کشاورزی به طور متوسط 35 تا 55 درصد کاهش هزینه های تولید، اقتصادی شدن و پایداری تولید را خواهیم داشت.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که با اجرای طرح 12 ساله، بخشی از کاهش تولید ناشی از عدم حضور مکانیزاسیون در اراضی کشاورزی جبران می شود، مدیریت و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی را از دیگر مزیت های این طرح عنوان کرد.

عباسی افزود: برای اجرای این طرح، سالانه به تسهیلات بانکی بالغ بر 2400 تا 2500 میلیارد تومان در عرصه مکانیزاسیون کشاورزی نیاز است.

وی با اشاره به این که طرح جامع 12 ساله مکانیزاسیون کشاورزی در دو مقطع پنج ساله و هفت ساله زمان بندی و اجرا می شود، یادآور شد: اجرای این طرح از سال 93 آغاز شده و ما بر اساس این طرح، حوزه مکانیزاسیون کشاورزی را مدیریت کرده ایم.

رییس مرکزتوسعه مکانیزاسیون کشاورزی تصریح کرد: در عرصه مکانیزاسیون کشاورزی 90 درصد تکیه بر صنعت داخلی و تا 10 درصد نیازمند ماشین‌های کشاورزی خارجی هستیم.

عباسی خاطر نشان کرد: برخی از اجزای ماشین آلات تولید داخل نیز، نیازمند واردات هستند و این صنعت برای ارتقای کیفیت لازم است از دانش روز دنیا بهره ببرد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: ساری ، کاهش ، هزینه ، تولید ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.