ساری؛

قیمت خرید تضمینی 2 هزار و 600 تومانی کلزا از کشاورزان

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از قیمت خرید تضمینی 2 هزار و 600 تومانی کلزا از کشاورزان کلزاکار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، دلاور حیدرپور در جلسه ستاد توسعه کشت کلزا با بیان اینکه کشور وابستگی شدیدی به روغن دارد، گفت: با توجه به تحریم‌های موجود، سالانه 4 میلیارد دلار برای واردات روغن از کشور خارج می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سطح ابلاغی کشت کلزا به استان 20 هزار هکتار است که تاکنون 2 هزار و 350 هکتار قرارداد بسته شد، افزود: هزار و 219 هکتار بذرکاری و 500 هکتار سطح سبز کلزا در استان است.

حیدرپور افزود: با توجه به واردات 90 درصدی روغن از خارج کشور باید ضریب امنیت غذایی در تولید دانه های روغنی را افزایش دهیم تا بتوانیم در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

وی از قیمت خرید تضمینی 2 هزار و 600 تومانی کلزا خبر داد و خاطرنشان کرد:: با توجه به افزایش قیمت باید کشاورزان را ترغیب به کشت این محصول کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: قیمت پایین خرید و عدم خرید از مشکلات اساسی کشت کلزا در سال‌های گذشته بوده که خوشبختانه امسال با افزایش قیمت تضمینی خرید و الزام شرکت توسعه کشت دانه‌های روغنی به خرید کلزا این مشکل رفع شده است.

حیدرپور از مدیران شهرستانی خواست اولویت کاری خود را تا اواخر آبان ماه به کشت کلزا اختصاص دهند و در افزایش سطح زیر کشت این محصول تلاش جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه جدیت در توسعه سطح زیر کشت کلزا ابتدا باید به بدنه کارشناسی مراکز جهاد کشاورزی تسری پیدا کند، گفت: افزایش سطح زیر کشت کلزا از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است که در استان باید تاثیرگذار باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خواستار همکاری بانک کشاورزی برای عدم دریافت وثیقه برای وام سه میلیون تومانی سرمایه در گردش کشاورزان شد.

وی تصریح کرد: دولت برای حمایت داخلی، این محصول را با قیمت بالا خریداری می‌کند در حالی که قیمت جهانی خیلی پایین تر از قیمت خرید دولت است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: ساری ، خرید ، کلزا ، تضمینی ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.