داود اوغلو: در سوریه کاری بر خلاف میل ترکیه انجام نمی گیرد

نخست وزیر ترکیه مدعی شد نمی توان هیچ کاری در سوریه بر خلاف میل ترکیه انجام داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، نخست وزیر ترکیه گفت: انجام دادن هیچ کاری در سوریه بر خلاف میل ترکیه امکان پذیر نیست.

وی افزود: آیا ممکن است بر خلاف میل ترکیه معادله ای را در سوریه اجرا کرد. اگر هرگونه ای معادله ای در سوریه اجرا شده بود قطعاً بشار اسد هم اکنون بر تمامی سوریه مسلط شده بود.

امکان اجرای هیچ معادله ای وجود ندارد زیرا ترکیه نهصد و یازده کیلومتر مرز با سوریه دارد و نمی تواند سرنوشتش را به هیچ کشور دیگری بسپارد. ما این مساله را به اطلاع آمریکا و روسیه نیز رساندیم.

داود اوغلو یادآور شد: ما گفتیم که حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه هیچگاه در غرب رود فرات حضور پیدا نخواهد کرد و اگر دست به چنین کاری بزند ما آن ها را بمباران خواهیم کرد. ما این حزب را دوبار در هنگامی که قصد داشتند در غرب رود فرات حضور یابند بمباران کردیم.

وی تاکید کرد: ما اجازه نمی دهیم تجاوزی به مرزهای ترکیه صورت بگیرد و هر کسی را که مرزهای ما را مورد تعرض قرار دهد هدف قرار می دهیم همچنانکه در گذشته این کار را کرده ایم. امکان انجام دادن هیچ کاری در سوریه بر خلاف میل ترکیه وجود ندارد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار