سردار جلالی:

تهدیدات از فیسبوک و توئیتر به تلفن‌های همراه انتقال یافته است

پدافند سایبری یعنی دفاع از کشور در برابر تهدیداتی است که از فضای سایبر علیه ما شکل می‌گیرد؛ از همین رو، با توجه به آنچه که گفته شد بایستی آگاهی کاملی از این تهدیدات داشته باشیم و لذا ما اقدام به ظرفیت‌هایی برای مقابله با تهدیدات سایبری کردیم.

سردار جلالی: برجام معجزه اقتصادی نمی‌کندبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش ملی پدافند غیرعامل که در محل مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما برگزار شد، با اشاره به رویکردهای اصلی پدافند غیرعامل تهدیدات در حوزه سایبری کشور را هدف قرار داده، اشاره کرد و عنوان داشت: در زمینه تهدیدات سایبری شاهد هستیم که یک جا به جایی در زمینه جنگ نرم صورت گرفته است.

وی به اهداف دشمن در استفاده از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: هدف دشمن استحاله و ایجاد یک پروپاگاندای رسانه‌ای  علیه کشور است که هدف اصلی آن تأثیرگذاری بر تحولات سیاسی مانند انتخابات و مدیریت افکار عمومی است.

جلالی به نقش ویژه فضای مجازی در این رابطه اشاره کرد و ادامه داد: به نظر می‌رسد تغییرات جدی در زمینه استفاده از شبکه‌های اجتماعی در این حوزه شکل گرفته، به طوری که یک جا به جایی در شبکه‌های فیس بوک و توئیتر که اینترنت پایه هستند به شبکه‌هایی موبایل پایه صورت گرفته است؛ لذا توسعه شبکه‌های موبایلی هوشمند، ابزاری برای نفوذ دشمن به منظور رسیدن به اهدافی است که به آن‌ها اشاره شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به وظیفه خطیر این سازمان در این حوزه اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس آن چه که مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در حکم اینجانب به عنوان رئیس پدافند غیرعامل کشور، تأکید داشتند. وظیفه ما حصول اطمینان از آمادگی در برابر تهدیدات است.

سرتیپ جلالی، پدافند سایبری را یکی از مصادیق آمادگی در برابر تهدیدات دانست و افزود: پدافند سایبری یعنی دفاع از کشور در برابر تهدیداتی است که از فضای سایبر علیه ما شکل می‌گیرد؛ از همین رو، با توجه به آنچه که گفته شد بایستی آگاهی کاملی از این تهدیدات داشته باشیم و لذا ما اقدام به ظرفیت‌هایی برای مقابله با تهدیدات سایبری کردیم.

وی تهدیدات در فضای سایبر را در دو حوزه مختلف برشمرد و گفت: آنچه که ما، در سازمان پدافند غیرعامل در حوزه سایبری به دنبال آن هستیم، یکی مقابله با تهدیدات و حملاتی است که از این فضا زیرساخت‌های حیاتی کشور را تهدید می‌کند و دیگری پایش و مقابله با تهدیداتی است که از آن به عنوان جنگ نرم یاد می‌شود که از مصادیق آن شبکه‌های اجتماعی است.

سردار جلالی، نفوذ را از مهم‌ترین چالش‌های کشور در شرایط کنونی دانست و هشدار داد: هدف آمریکایی‌ها از شرایط به وجود آمده حاصل از توافق برجام آن است که تحت پوشش قالب‌های  فرهنگی، ورزشی، اقتصادی به کشور ما نفوذ کنند.

وی به استفاده از آمریکا از شبکه‌های اجتماعی در فتنه 88 اشاره کرده و خاطرنشان کرد: تجربه استفاده از شبکه‌های اجتماعی در جریان فتنه 88 برای آمریکایی‌ها بسیار ارزشمند است؛ چرا که آن‌ها با استفاده از آن می‌توانند بر ذائقه مردم و ادراک سیاسی جامعه و همچنین نخبگان تأثیرگذار بوده و بر سازوکار تصمیم‌گیری با استفاده از مدیریت شبکه اقدام کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در بخش دیگری از صحبت‌های خود به توانمندی‌های نظامی کشور اشاره کرد و ادامه داد: آمریکایی‌ها به این باور رسیده‌اند که دیگر گزینه نظامی علیه ایران مؤثر نیست و لذا این ابزار به عنوان آخرین گزینه در راهبرد آنان قرار گرفته است.

جلالی با اشاره به رونمایی از چند سایت موشکی زیرزمینی کشورمان در صداوسیما تأکید کرد: نمایش اقتدار نظامی کشور خود صورتی از پدافند غیرعامل است که در این زمینه باید به نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا اشاره کنیم.

وی اصلی‌ترین دلیل امنیت کشور را وجود رهبری دانست و تصریح کرد: آن چه که در این منطقه پرآشوب، کشور ما را به یک کشور امن تبدیل کرده، وجود رهبری حکیم و فرماندهی مدبر است که در تمامی حوزه‌ها اعم از نظامی و غیرنظامی کشور را هدایت می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پایان خاطرنشان کرد: با مقایسه کشورمان که از نعمت رهبری بهره می‌برد با سایر کشورهایی که در منطقه ما وجود داشته و فاقد رهبری هستند، می‌توان دریافت که وجود مقام معظم رهبری چقدر توانسته در ایجاد ثبات و امنیت تأثیرگذار باشد. از همین رو یکی از وظایف خطیر پدافند غیرعامل، شناخت و محافظت از نقش و جایگاه رهبری است.

برجام معجزه اقتصادی نمی‌کند

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در حوزه اقتصادی، توافق برجام معجزه نمی‌کند، بلکه عده‌ای از صاحب‌نظران معتقدند که در محاسبات نظری این امر شروع نوعی درگیری جدید  اقتصادی بر ماست که این بر ما مفهوم خواهد شد.

وی هدف آمریکایی‌ها در اقتصاد را ایجاد چالش جدید در اقتصاد دانست و افزود: در حوزه اقتصاد آمریکایی‌ها سعی دارند تا حل هر نوع مسئله اقتصاد را منوط به حل مسئله هسته‌ای نشان دهند.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: راه حل مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است و ما با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم در عرصه جنگ جدیدی که در حوزه اقتصاد علیه ما ایجاد شده این صحنه را مدیریت و بر مشکلات غلبه کنیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
سالی که نکوست ، از ویترینش پیداست!؟.
آخرین اخبار