با استقبال بی‌نظیر مردم؛

آیین‌های دهه دوم محرم آغاز شد

شب گذشته اولین روز از آیین‌های عاشورایی و تعزیه دهه دوم محرم با استقبال جمع کثیری از سوگواران حسینی در محوطه مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، محوطه مجموعه تئاترشهر با سکویی که دیدگاه گستره وسیعی از میدان و فضای باز چهارراه ولیعصر است شب گذشته میزبان جمعیت انبوهی از سوگواران حسینی و علاقه مندان آیین های عاشورایی بود که از ساعتی پیش از شروع مراسم در این محوطه گرد آمده بودند.

اولین برنامه اجرای سنج و دمام توسط استان بوشهر بود که با همراهی مردم به حرکت در آمد و پس از یک دور در این محوطه ادامه آیین سنج و دمام روی سکوی اجرای تعزیه برگزار شد تا تمامی جمعیت حاضر در محوطه بهترین دید را داشته باشند.

اجرای گهواره گردانی ، سینه زنی و شروه خوانی  با نظم بسیار در ادامه به اجرا در آمدند که با سینه زنی شرکت کنندگان همراه شد.

بخش پایانی این مراسم به اجرای تعزیه حضرت مسلم(ع) اختصاص داشت که با حضور بهترین تعزیه خوان های استان تهران و مرکزی زیر نظر دکتر علاالدین قاسمی به اجرا در آمد.

حضور جمعی از هنرمندان و صاحب نظران تعزیه و آیین های عاشورایی، نمایش های آیینی و سنتی به همراه دانشجویان هنرهای نمایشی از نکات بازر این مراسم بود. 

مدیر کل هنرهای نمایشی و جمعی از مدیران اداره کل هنرهای نمایشی که بانی این مراسم پرشور حسینی محسوب می شوند همراه با مردم و دیگر هنرمندان در این آیین سوگواری حضور داشتند.

مراسم تعزیه خوانی و آیین های عاشورایی دهه دوم محرم به مدت سه روز ، تا پنجشنبه 7 آبان ماه جاری ساعت 17.30 در محوطه مجموعه تئاتر شهر ادامه دارد و عموم علاقه مندان به آیین های نمایشی می توانند از اجرای برنامه های متنوع که توسط هنرمندان نمایش های آیینی خوزستان، بوشهر ، مرکزی  و تهران اجرا می شود بهره ببرند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار