اردبیل؛

افزایش بیش از 6 درصدی مصرف سی ان جی در استان اردبیل

مدیر عامل شرکت نفت منطقه‌ای استان اردبیل از افزایش بیش از 6 درصد مصرف سی ان جی نسبت به سال گذشته در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمود آقا محمدیان افزود: میزان مصرف CNG در هفت ماهه اول سال 94 به مقدار 109 میلیون و 633 هزار متر مکعب است که نسبت به هفت ماهه اول سال 93 به میزان 102 میلیون و 859 هزار متر مکعب 6/6 افزایش داشته است.

وی بیان کرد: از بابت مصرف CNG در هفت ماهه اول سال 94 مقدار 109 میلیون و 700 هزار لیتر بنزین صرفه‌جویی شده و این در حالی است که گاز CNG، گازی به مراتب تمیزتر نسبت به سوخت بنزین از نظر آلاینده های خروجی اگـزوز بـوده و میزان آلاینده‌های خروجی از اگزوز که اندازه‌گیری شده، نشان می‌دهد گاز CNG سوختی به مراتب سالم‌تر از بنزین است.

آقا محمدیان گفت: میزان ذخایر گاز طبیعی در کشور حدود 25 تریلیون متر مکعب بوده که برای مصرف 250 ساله است و از این نظر مقام دوم ذخایر گازی دنیا را دارا بوده و چون این گاز به راحتی قابل پمپاژ کردن است بسیار سریع در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد و احتیاج به هزینه حمل و نقل بالایی ندارد.

وی افزود: بر این اساس ما تلاش کرده‌ایم که میزان مصرف بنزین را کاهش داده و میزان مصرف گاز CNG را افزایش دهیم که مصرف گاز CNG در مهر ماه امسال 15 میلیون و 549 هزار و 654 متر مکعب است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، مصرف ، سی ان جی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.