اردبیل؛

اردبیل از لحاظ تامین امنیت غذایی در سطح ملی جزو استان‌ها مطرح کشور است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی است و از لحاظ تامین امنیت غذایی در سطح ملی جزو استان‌ها مطرح کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در مراسم معارفه مدیر جدید حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: تقویت و توسعه شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی از مهمترین وظایف حفظ نباتات است.

وی افزود: استان اردبیل قطب کشاورزی است و از لحاظ تامین امنیت غذایی در سطح ملی جزو استان‌ها مطرح کشور است و از سوی دیگر بخش کشاورزی نقش مهم و شاخصی در اقتصاد استان دارد اگر کوچکترین لطمه و صدمه‌ای به بخش کشاورزی وارد شود بر اقتصاد کل استان تاثیر می گذارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل یادآور شد: با توجه به اینکه استان اردبیل جزو استان‌های مرزی است وظیفه حفظ نباتات در مقابل خطرات آگروتروریسم و بیوتروریسم مهم و جدی است.

سروی بیان کرد: بسته اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مشتمل بر 24 بند است که12 بند از آن مستقیما با مجموعه جهادکشاورزی در ارتباط است و این مهم بیانگر اهمیت این بخش در استقلال و خودکفایی و قطع وابستگی به بیگانگان است.

وی ادامه داد: تولیدات بخش کشاورزی استان 4 میلیون تن است که 85 درصد آن مربوط به محصولات زراعی و باغی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.