مدافع خاطره‌ساز، از دربی می‌گوید؛

حیدری: برانکو برگ برنده پرسپولیس است

کاپیتان سابق پرسپولیس در آستانه هشتاد و یکمین شهرآورد پایتخت سرمربی سرخ‌پوشان را برگ برنده آن‌ها در این بازی دانست.

حیدری: برانکو برگ برنده پرسپولیس استسپهر حیدری کاپیتان سابق پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با شهرآورد پایتخت گفت: دربی همواره شرایط خاصی دارد. من به شخصه هفت بار در این دیدار حضور داشته‌ام و می‌دانم که پیش بینی، یک حرف احساسی است، اما با توجه به پیروزی هر دو تیم در بازی‌های آخر خود، آرامش خوبی بر اردوی تیم‌ها حاکم است و نتیجه این امر، کیفیت مناسب بازیکنان در دربی خواهد بود و به همین دلیل من نیز پیش بینی می‌کنم که شاهد دربی زیبایی باشیم.

حیدری درباره مربیان دو تیم و سبک کاری آن‌ها افزود: با شناختی که از پرویز مظلومی دارم، می‌دانم که احتیاط را در دستور کار تیم خود قرار نخواهد داد و استقلال را قطعاً برای برد به زمین می‌فرستد.

همچنین برانکو یک مربی حرفه‌ای است و با آرامش خود پرسپولیس را برای یک پیروزی دیگر آماده می‌کند. به نظر من وضعیت روحی پرسپولیس بهتر از تیم استقلال است.

مدافع سابق پرسپولیس درباره ضعف خط دفاعی این تیم در رقابت‌های این فصل اظهار داشت: دفاع در فوتبال به کل تیم برمی‌گردد و این آمار صرفاً مخصوص چهار مدافع تیم نیست. علاوه بر این، تعویض اجباری دروازه‌بان‌ها و البته تغییرات همیشگی نفرات خط دفاعی از مهم‌ترین مشکلاتی بود که گریبان پرسپولیس را در این فصل گرفت. البته این آمارها در دربی نقشی نخواهند داشت و با توجه به احتیاط اولیه دو تیم و شرکت همه بازیکنان در دفاع تیمی، شاهد یک بازی پر گلی نخواهیم بود.

حیدری درباره شرایط روحی خاص این بازی خاطرنشان کرد: تیم پرسپولیس به خاطر دو برد در دو دربی اخیر از روحیه بالاتری برخوردار است و علاوه بر این، فوت هادی نوروزی با این که در وهله اول، یک خلاء بزرگ محسوب می‌شود، سبب شده تا بازیکنان پرسپولیس به عشق او و به هدف شادی روح او بیش از پیش به پیروزی در دربی بیندیشند.

وی در خصوص حضور بازیکنان جوان در دربی گفت: این که بازیکنان تحت تأثیر جو بازی قرار نگیرند، به ظرفیت خودش بستگی دارد مثلاً علی علیپور در نخستین حضورش در دربی گلزنی کرد. چنین بازیکنی می‌تواند در این بازی مهم خودش را پیدا کند و برای تیم هم مثمرثمر واقع شود. البته این را عرض کنم که مربیان دو تیم، در این بازی حتی الامکان از بازیکنان باتجربه‌تر استفاده خواهند کرد.

بازیکنان جوان باید بدانند که دربی می‌تواند برای آن‌ها راحت‌ترین بازی فصل باشد و در این بازی فرصت دیده شدن توانایی‌های بازیکنان بیشتر از سایر بازی‌ها وجود دارد.

مدافع بااخلاق سال‌های نه چندان دور پرسپولیس، حرفه‌ای بودن برانکو را برگ برنده این تیم در مربی قلمداد کرد.

وی تصریح کرد: همین که برانکو ایرانی نیست، خودش یک نکته مثبت برای پرسپولیس محسوب می‌شود، چون استرس مربیان خارجی در این بازی‌ها به مراتب کمتر از ایرانی‌هاست. همچنین در بین بازیکنان دو تیم، طارمی و برهانی می‌توانند عوامل پیروزی تیم‌های خود باشند؛ طارمی مهاجم گلزنی است و برهانی هم به خوبی با راه و رسم بازی در دربی آشناست.

مدافع خاطره‌ساز سرخ‌ها همچنین درباره خاطرات خودش از دربی این چنین گفت: در کارنامه مربی‌های من، یک برد، یک باخت و پنج تساوی ثبت شده است. در یکی از دربی‌ها، یک بار توپ را از سه کنج دروازه تیم خودمان بیرون کشیدم و با پهلو به تیر دروازه برخورد کردم. این خاطره‌ای بود که اتفاقاً در کودکی آرزوی رقم خوردن آن را داشتم. دیگر خاطره جالب من از دربی هم به پیروزی در آن بازی معروف برمی‌گردد که در دقایق پایانی آقاکریم با یک شوت از راه دور دروازه استقلال را باز کرد.

گفتنی است دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته دهم لیگ برتر، روز جمعه 8 آبان، از ساعت 15 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار