تبریز؛

ضرورت ایجاد پژوهشکده انگور در ملکان آذربایجان شرقی

فرماندار ملکان احداث پژوهشگده انگور را از مطالبات جدی این شهرستان دانست .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از تبریز؛جهانگیراسکندرزاده در همایش استانی تحقیق وپژوهش افزود:این شهرستان با بیش از 250هزار تن تولید انگور یکی از قطب های مهم تولید این محصول در کشور محسوب می شود اما متاسفانه تاکنون اقدامی در زمینه کارهای پژوهشی در مورد آن انجام نشده است

وی گفت: این شهرستان بارها برای احداث پژوهشگده انگور اعلام آمادگی کرده وحتی زمین مورد نیاز نیز تامین شده که باید سریعا نسبت به احداث آن اقدام شود .

فرماندار ملکان با بیان اینکه این پژوهشگده می تواند در زمینه کیفیت وافزایش بهروه وری انگور نقش مهمی داشته باشد خاطر نشان کرد : هرسال هزاران تن کشمش از این شهرستان به خار ج از کشور صادر می شود که توجه به کیفیت ومرغوبیت آن می تواند بازارهای جهانی را به سوی خود سوق دهد .

معاون پژوهش وبرنامه ریزی اداره کل آموزش وپرورش استان نیزبا اشاره به توسعه پژوهشسراهای دانش آموزی در مناطق ونواحی آموزش وپرورش افزود: تاکنون 39پژوهشسرا در استان تاسیس شده واولین پژوهشسرای روستایی کشور نیز در این استان در یکی از روستاهای ترکمانچای افتتاح شده است.

صمدیان گفت: پژوهشسرای دانش آموزی ملکان با انجام فعالیتهای مناسب تحقیقی وپژوهشی رتبه اول کشور را داراست واین پژوهشسرا آمادگی دارد در زمینه های مختلف علمی وتحقیقاتی وکشاورزی از جمله انگور فعالیت داشته باشد

دبیر این همایش نیز از حضور 18منطقه وناحیه آموزش وپرورش استان خبرداد واظهار داشت:467مقاله در موضوعات زیست شناسی ، فیزیک ،شیمی ،ریاضیات ،معارف ،ادبیات ونانو به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که 28مقاله انتخاب وبرتر شناخته شدند.

ایرج هاتفی افزود:نفرات اول، مقالات خود را در همایش قرائت کردند ونفرات دوم وسوم نیز در قالب پوستر مقالات خود را ارائه دادند.
 انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.