ایلام؛

کشته شدن 3 نفر بر اثر جاری شدن سیل در ایلام/ تیم امداد آماده خدمات رسانی به مردم/جیربندی آب در ایلام+ تصاویر

بارش کم سابقه و شدید باران که از روز دوشنبه در مناطق مختلف استان ایلام شروع شده از روز گذشته موجب جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر شهری و جاده های ارتباطی استان ایلام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: بارش شدید باران از روز دوشنبه باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر درون شهری و مسیرهای ارتباطی شده است.

کرمی با اشاره به اینکه از شب گذشته تا صبح امروز در شهر ایلام بیش از 50 میلی متر بارش باران داشته ایم افزود: این بارش ها مشکلات جدی را برای مردم استان ایلام و شهروندان ایلامی ایجاد کرده است.


کشته شدن 3 نفر بر اثر جاری شدن سیل در ایلام/بیش از 10 تیم امداد رسانی هلال احمر آماده خدمات رسانی به مردم

بگفته کرمی این بارش ها باعث خسارتهای جدی به تاسیسات زیر ساختی ،اماکن مسکونی، و وسایل نقلیه شهروندان شده است. 

وی با بیان اینکه هم اکنون گروههای های ارزیاب خسارت در حال بررسی خسارت های ناشی از این سیل هستند گفت: تمام دستگاههای استان ایلام در حال آماده باش هستند.

بارش باران باعث قطعی برق بسیاری از مناطق شهر ایلام نیز شده است.

*آسیب دیدن زیر ساختها و آبگرفتگی منازل و معابر/ وقوع سیل مجدد در ایلام دور از انتظار نیست

بارش شدید باران که از بامداد دیروز در استان ایلام شروع شده رکورد 260 میلی متری را در شهرستان ایلام ثبت کرد.


کشته شدن 3 نفر بر اثر جاری شدن سیل در ایلام/بیش از 10 تیم امداد رسانی هلال احمر آماده خدمات رسانی به مردم

مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: بارش های کم سابقه باران تا روز شنبه در استان ایلام ادامه دارد و وقوع سیل مجدد در مناطق مختلف استان دور از انتظار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام نیز با اعلام اینکه تردد در مسیلها و راههای ارتباطی به سختی صورت می گیرد گفت: در اکثریت مسیرهای ارتباطی استان ریزش و رانش کوه مشاهده شده است و تردد به سختی صورت می گیرد.

کرمی گفته هیچ گونه اطلاعاتی تاکنون از خسارتهای وارد شده اعلام نشده است و گروههای ارزیاب خسارت در حال بررسی خسارتها هستند.

وی افزود: در پی سیل های دو روز اخیر در ایلام یک نفر مفقود و یک نفر نیز جان باخته است.


کشته شدن 3 نفر بر اثر جاری شدن سیل در ایلام/بیش از 10 تیم امداد رسانی هلال احمر آماده خدمات رسانی به مردم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام بیشترین خسارت زیر ساختها و منازل مسکونی و خودروها اعلام کرد و گفت: تمامی دستگاههای خدمات رسان و شورای مدیریت بحران استان در حال خدمات رسانی به نقاط مختلف استان هستند.

در شهرستان های شمالی استان نیز وضعیت زیر ساختها خسارت زیادی دیده و قطعی آب ، برق و اختلال در شبکه های تلفن همراه به وجود آمده است.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام بیشترین میزان بارش های دورزو گذشته در استان ایلام را در شهر ایلام با 260 میلی متر بارش اعلام کرد و گفت: بعد از ایلام شهرستان ایوان با 188 میلی متر بارش بیشترین بارش را داشته است.

وی افزود: شهرستانهای لومار با 148 میلی متر، سرابله با 141 میلی متر ،آبدانان با 90 میلی متر،دره شهر با 48 میلی متر، دهلران با 40 و مهران با 35 میلی مترشاهد بارش باران در دو روز گذشته بودند.

در همین حال مدیریت بحران استانداری ایلام از قطعی آب و برق و اینترنت و تلفن همراه در.بیشتر مناطق استان ایلام خبر داد.

در شهرستان های دیگر استان نیز وضعیت به همین گونه گزارش شده است. در شهرستان های ملکشاهی و سیروان تخریب پل باعث قطعی ارتباط بین روستاها شده است. 

در شهرستان ملکشاهی هم بر اثر جاری شدن سیل و تخریب پل ارتباطی دو خودرو به داخل رودخانه سقوط کردند که در این حادثه خوشبختانه سرنشینان آنها نجات پیدا کردند.

در پی بارش باران های سیل آسای دو روز گذشته تمامی پروازهای فرودگاه ایلام لغو شد. فعالیت مراکز آموزشی و ادارات استان ایلام نیز امروز بر اثر بارش باران تعطیل شد.

فرماندهی پلیس راه استان ایلام نیز به رانندگان توصیه کرده از تردد های غیر ضرور در مسیرهای ارتباطی استان ایلام خودداری کنند. 

مسیرهای ارتباطی استان ایلام به دلیل رانش های لحظه ای و ریزش کوه در حال حاضر مسدود هستند.

*بارش بیش از 260 میلی متر باران در 48 ساعت گذشته در شهرستان ایلام

بنا بر اعلام مدیرکل هواشناسی استان ایلام در پی بارش های دو روز گذشته در استان ایلام شهر ایلام با 260 میلی متر بیشترین میزان بارندگی را داشته است. 

شیخ الملوکی سامانه بارشی مستقر در آسمان استان ایلام را پر فشار و تا پایان هفته پایدار اعلام کرد و گفت: بارندگی ها در تمامی نقاط استان ایلام در حال بارش است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام نیز با اعلام اینکه تاکنون میزان خسارتها مشخص نیست گفت: در پی سیلابهای دو روز اخیر در ایلام یک نفر مفقود و یک نفر جان باخته است.

کرمی بیشترین میزان خسارتها را به زیر ساختها و اماکن مسکونی عنوان کرد.

*تخریب زیر ساختهای شهرستان سیروان در پی جاری شدن سیل

بر اثر بارش شدید باران و کم سابقه دراستان ایلام محورهای ارتباطی شهرستان سیروان در شمال استان ایلام قطع شده و تردد در این مسیرها با مشکل روبرو است.

فرماندر شهرستان سیروان با بیان اینکه بارش کم سابقه باران در شهرستان سیروان باعث قطعی برق برخی روستا، قطعی آب ، تخریب پل ارتباطی بین روستاها و مزارع کشاورزی شده است گفت: بارش باران خسارتهای زیادی به مزارع کشاورزی وارد کرده است.

یگفته افزود: طغیان آب فصلی تنگه شمشه باعث سرازیر شدن آب به داخل روستا و منازل مسکونی روستائیان شده است.

بگفته فرماندار شهرستان سیروان در پی این بارش راههای ارتباطی روستاهای حوزه مرکزی شهرستان سیروان تخریب شده است.

یگانه همچنین از خسارتهای زیادی که به دامداران این منطقه وارد شد خبردادو گفت: دامهای دامداران این منطقه نیز در جریان این بارشها تلف شدند.

*بیش از 10 تیم امداد رسانی هلال احمر ایلام آماده خدمات رسانی به مردم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از آمادگی و خدمات رسانی بیش از 10 تیم امدادرسانی هلال احمر در زمینه امداد و نجات و رفع آبگرفتگی منازل مردم خبر داد.

سلیمانی با اشاره به اینکه این تیم ها با تجهیزات و امکانات لازم از عصر روز گذشته در مناطق مختلف شهر ایلام مستقر شده اند افوزد: در یک مورد عملیات امدادی، دانشجویان خوابگاه دخترانه نزدیک دانشگاه پیام نور که در معرض خطر آبگرفتگی بودند با همکاری یگان ویژه نیروی انتظامی و امدادگران هلال احمر به منطقه ایی امن منتقل شدند.

سلیمانی افزود: همچنین یک خانواده 6 نفره که منزل آنها در مسیر سیلاب قرار داشت بوسیله ماشین های سنگین هلال احمر به جای دیگری انتقال داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: آمادگی لازم برای امدادرسانی به حادثه دیدگان در مناطق مختلف استان وجود دارد.

بارش 260 میلی متری باران در 48 ساعت گذشته در شهر ایلام موجب اخلال در زندگی عادی و روزانه مردم شده است.

به علت بارش شدید باران فعالیت همه مراکز آموزشی، دستگاه های اجرایی و دولتی و بانک های ایلام امروز در پی اعلام ستاد بحران تعطیل است، پرواز فرودگاه ایلام لغو شده و براساس اعلام ستاد مدیریت بحران بر اثر وقوع سیل یک نفر کشته و یک نفر هم مفقود شده اند.

*تردد خودروها باعث کندی کار خدمات رسانی امدادگران می شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام از مردم خواست از تردد غیر ضروری به وسیله خودروهای شخصی در سطح شهر خودداری کنند تا دستگاههای خدمات رسان هر چه سریعتر بتوانند زیر ساختها و خسارتهای وارده به شهر را تکمیل کنند.

کرمی از مردم خواست با امدادگران و دستگاههای خدمات رسان همکاری کنند کار خدمات رسانی تسریع پیدا کند.

*ریزش کوه در 4 مسیر اصلی استان ایلام

در پی بارندگی های سنگین و بی سابقه شب گذشته و امروز صبح در 4 مسیر ایلام- سرابله، ایلام – ایوان، ایوان به قلاجه، و ایلام به مهران و دره شهر ریزش های سنگین کوه صورت گرفته است.

بگفته مدیرکل راه و شهرسازی استان نیروهای راهداری از اول صبح در حال بازگشایی مسیرها و ریزش برداری اضطراری هستند.

البته میرجعفریان به تعیین مسیرهای جایگزین هم اشاره کرد و گفت و اینکه هم اکنون تردد در جاده های مختلف استان صورت می گیرد و انسداد قطعی وجود ندارد.

*قطعی آب تمام مناطق شهری ایلام

در پی جاری شدن سیل آب شرب تمامی مناطق شهر ایلام قطع شده است.

بگفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام کار اصلاح شکستگی لوله های انتقال آب شهر ایلام آغاز شده اما بدلیل سنگین بودن خسارتها این عملیات ممکن است طول بکشد.

بیرانوند گفته آب مناطق جنوبی شهر ایلام تا سه روز آینده و مناطق شمالی نیز تا دو سه ساعت دیگر وصل میشود.

*کشته شدن 3 نفر بر اثر جاری شدن سیل در ایلام

معاون عمرانی استاندار ایلام از کشته شدن 3 نفر در شهر ایلام بر اثر جاری شدن سیل و مفقود شدن یک نفر خبر داد.

پولادی با بیان اینکه بارش باران سنگین در ایلام در طی صد سال گذشته بی سابقه بوده افزود: هم اکنون تمام دستگاهها مشغول خدمات رسانی به مردم خسارت دیده هستند.

پولادی افزود: جاری شدن سیل صدر درصد سیل بندهای ایلام را تخریب کرده و باعث قطعی آب شرب 50 درصد مناطق شهر ایلام شده است.

معاون عمرانی استاندار ایلام افزود: همچنین برق 20 درصد از ساکنان شهر ایلام قطع شده و تاسیسات شهری ایلام نیز دچار خسارتهای زیادی شده اند.

وی با بیان اینکه 40 درصد منازل مسکونی مشهر ایلام دچار خسارت شده است گفت: گروههای ارزیاب در حال بررسی بیشتر خسارتها هستند.

*خسارتهای مالی گسترده سیل در ایلام

معاون عمرانی استاندار ایلام اعلام کرد: برآوردها نشان می دهد که سیل امروز استان ایلام حدود 6 هزار میلیارد ریال خسارت به بارآورده است.

پولادی افزود: این میزان خسارت به زیرساختهای سهری، فروشگاهها و واحدهای مسکونی وارد شده است.

سیل امروز صبح در ایلام باعث خسارت های سنگینی به زیر ساختها، منازل مسکونی ، قطعی آب و برق مناطق مختلفشهری ایلام و تخریب صدر درصدی سیل بندهای این شهر شد.

در دیگر مناطق مختلف استان نیز سیل باعث خسارتهای زیادی به کشاورزان، تخریب پل های ارتباطی و خسارت به دامداران شده است. 

کارشناسان هواشناسی استان نسبت به وقوع سیل امشب در شهر ایلام هشدار دادند.

قطعی 5 روزه آب در ایلام/ آب جیربندی می شود

بر اثر بارش شدید باران و وقوع سیل استان ایلام 5 روز قطع خواهد بود.

گفتنی است آب ، برق و راه ارتباطی در 123 روستای کوهدشت قطع شد.


انتهای پیام/ح
برچسب ها: ایلام ، سیل ، کشته ، باران ، بی سابقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.