دو مقام فرانسوی: فرانسه به طور غيرمستقيم از داعش حمايت می‌کند

دو مقام فرانسه اعلام کردند دولت این کشور به صورت غیرمستقیم از گروه تروریستی داعش در سوریه حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ورونیک بس، نماینده پارلمان فرانسه، و عضو «جنبش برای فرانسه» که به همراه دو نماینده راستگرای پارلمان فرانسه به تازگی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد، گفت: «فرانسه غیرمستقیم از داعش در سوریه حمایت می کند.»

این نماینده زن فرانسوی در بازگشت از سوریه در گفتگو با رادیو آر ام سی اعلام کرد: «فرانسه از گروه‌های به اصطلاح میانه‌رو که در اصل نزدیک به القاعده و بنابراین نزدیک به داعش هستند، حمایت می کند.»

وی افزود: «فرانسه به ویژه از جبهه النصره حمایت می کند.»

وی تأکید کرد: «در حال حاضر فرانسه غیر مستقیم از داعش حمایت می کند. این حرفی است که آنها (سوری‌ها) آنجا به ما گفتند.»

ژان فردریک پوئاسون، رئیس حزب دموکرات مسیحی فرانسه، نیز به نوبه خود به رادیو آر ت ال گفت بشار اسد معتقد است که در هر صورت انفعال فرانسه در مبارزه مؤثر و واقعی با داعش این احساس را به او می دهد که فرانسه به نحوی غیر مستقیم از داعش حمایت می کند.

وی افزود: «وضع در سوریه این گونه است: یا داعش یا اسد. فرانسه در این بین انتخاب روشنی نکرده است. فرانسه تلاش می کند راه‌حل سومی پیدا کند که وجود ندارد. فرانسه می گوید اول اسد باید برود تا بعد ما کاری انجام دهیم.»

وی خاطر نشان کرد: «من فکر می کنم اسد نخواهد رفت. بشار اسد در قدرت است، او از قدرت کنار نخواهد رفت. او در مخمصه نیست باید با او مذاکره کرد.»

ورونیک بس و ژان فردریک پوئاسون همچنین برقراری دوباره نمایندگی دیپلماتیک فرانسه را در سوریه خواستار شدند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار