المپیک سایبری هم برگزار شد!

المپیک جهانی سایبری در آمریکا با حضور هکرهای کلاه‌سفید و به‌منظور افزایش سطح توانایی‌های امنیت سایبر کشورها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ المپیک جهانی سایبری (Global CyberLympics)، مجموعه‌ای از مسابقات برای هکرهای کلاه‌سفید در سراسر جهان است که با هدف فهم چگونگی حفظ و تأمین زیرساخت‌های حیاتی است. این المپیک در سه دوره برگزار شده و مرحله‌ی نهایی آن در 20 اکتبر برگزار شد.

شعار این المپیک  «یکپارچگی پدافند جهانی سایبر در خلال مسابقات» بود.

هدف از برگزاری این مسابقات، افزایش سطح توانایی کشورهای در امنیت سایبر و بهبود روابط سایبری آن‌ها بود. هکرهای کلاه‌سفید در این مسابقات، در حوزه‌های آفندی و پدافندی سایبری و جرم‌شناسی دیجیتال به رقابت با یکدیگر پرداختند.

از حامیان مالی این المپیک می‌توان به شرکت آی‌بی‌ام و انجمن حسابرسی و کنترل سامانه‌های اطلاعاتی (ISACA) اشاره کرد.
در هر مرحله کشورهای مختلفی از قاره‌های گوناگون شرکت کردند. کشورهای شرکت‌کننده در این المپیک عبارت بودند از: هلند، ترکیه، فنلاند، هند، روسیه، مغولستان، روسیه، هنک کنگ، استرالیا، آرژانتین، برزیل، کانادا، آمریکا، امارات، سودان، نیجریه.

جالب‌ این است که میان کشورهایی مانند روسیه و استرالیا، گروه نایجا (Team Naija) و هاوکس (Hawx) از نیجریه به مرحله‌ی پایانی این المپیک راه یافتند و در مرحله‌ی نهایی با نمایندگان هلند و آمریکا به رقابت پرداختند.

در مرحله‌ی نهایی این المپیک که در واشنگتن برگزار شد، نمایندگان هلند به مقام‌های اول و سوم دست یافتند و نماینده‌ی آمریکا به مقام دوم رسید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.

منبع:سایبربان

انتهای پیام/
برچسب ها: المپیک ، هک ، فضای سایبری ، هکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار