آلودگی هوای بارانی 7 هزار نفر راهی مراکز درمانی کرد/عدم توزیع رایگان ماسک و اسپری تنفسی به شهروندان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاهپور اهواز گفت: تاکنون بیش از 7 هزار نفر به علت مشکلات تنفسی ناشی از از بارندگی‌های اخیر به اورژانس بیمارستان‌های سراسر استان خوزستان مراجعه کردند.

آلودگی هوای بارانی 7 هزار نفر راهی مراکز درمانی کرد/عدم توزیع رایگان ماسک و اسپری تنفسی به شهروندان
ایرج نظری در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مراجعه مردم خوزستان و مراکز درمان این استان اظهار کرد: تاکنون بیش از 7 هزار نفر به علت مشکلات تنفسی ناشی از بارندگی هوا به اورژانس بیمارستان‌های سراسر استان مراجعه کردند که بیش از 90 درصد مراجعان به اورژانس به صورت سر پایی درمان و مرخص شده و تعداد کمی نیاز به درمان‌های بیشتری داشتند که هم اکنون تحت درمان تخصصی قرار گرفته اند.

وی با بیان این که علت قطعی این پدیده را نمی‌توان مطرح کرد، افزود: موادی در هوا وجود دارد که در هنگام بارندگی مجاری تنفسی را تحریک کرده و باعث اسپاسم و گرفتگی مجاری تنفسی می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاهپور اهواز تصریح کرد: مراجعه به اوژانس‌ها همچنان ادامه دارند ولی نسبت به شب گذشته بسیار کاهش یافته و از تمامی شهرهای استان گزارش مراجعه مردم به اورژانس‌ها را داشته‌ایم با این تفاوت که شدت آنها در شهرهای مختلف متفاوت بوده است.

نظری با تکذیب شایعه پراکنده شده اسیدی بودن باران خوزستان تاکید کرد: با اندازه گیری ph آب باران اطمینان پیدا کرده‌ایم که این باران اصلا اسیدی نیست.

اسدالله چراغی معاون بیمارستان گلستان خوزستان در خصوص آمار فوتی مراجعه کنندگان گفت: چهارشنبه شب در بین مراجعه کنندگان تنها یک نفر آن هم به دلیل حمله قلبی ناشی از تحت تاثیر قرار گرفتن هوای آلوده جان خود را از دست داد.

ک.ح؛ یکی از مراجعه کنندگان به بیمارستان گلستان در خصوص اقدامات پزشکی گفت: من تاکنون هیچ مشکل تنفسی و سابقه بیماری نداشتم و تنها دلیل مراجعه مبتلا شدن به مشکل تنفسی به دلیل آلودگی بیش از حد هوا بوده و با این که وزارت بهداشت خدماتی از قبیل ماسک‌های تنفسی، اسپرهای تنفسی در حوادث طبیعی را برای مراجعه کنندگان رایگان اعلام کرده هم اکنون از تمامی مراجعه کنندگان هزینه این تجهیزات پزشکی را دریافت کرده‌اند.

نظری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاهپور اهواز در پایان با تاکید بر توجه مردم به هشدارهای هواشناسی افزود: افراد سالمند و بیمار، کودکان و خانم‌های باردار در حین بارندگی از خانه خارج نشوند  پنجره‌های خانه بسته و کمتر در معرض هوای آزاد قرار بگیرند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۴
بارون که اسیدی بود والوده نفتمون خوبه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۸ آبان ۱۳۹۴
بقول حمید فرخ نژاد در برنامه خندوانه : آبادان ... مظلوم :-(
آخرین اخبار