کری: امکان باقی‌ماندن اسد بر سر قدرت وجود ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد امکان باقی‌ماندن رئیس‌جمهور سوریه بر سر قدرت وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری پس از نشست وین گفت: امکان باقی ماندن بشار اسد در قدرت وجود ندارد؛ با این حال، ما نیازمند گفتگو برای دستیابی به راه حل هستیم.

وی در نشست خبری مشترک با «سرگئی لاوروف،» همتای روسش و «استفان دی میستورا،» فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه، یادآور شد: ما موفق شدیم از برخورد جنگنده‌های روس و آمریکا در آسمان سوریه جلوگیری کنیم.

وی همچنین اظهار داشت سیاست آمریکا درباره سوریه تغییر نکرده است و نباید به داعش اجازه داد در سوریه حکومت ایجاد کند.

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه قدرت‌های جهانی موافق این هستند که کشور سوریه باید دست ‌نخورده باقی بماند و تجزیه نشود گفت: سازمان ملل متحد به زودی مسئول گفتگو درخصوص آتش‌بس در این کشور خواهد شد. جان کری که بیانیه مذاکرات وین درباره سوریه را قرائت کرد گفت: زمان توقف کشتار و خونریزی در سوریه فرا رسیده است.

وی با اشاره به خبر اعزام نیروهای ویژه آمریکایی به سوریه، مدعی شد: زمان‌بندی اعلام این موضوع که واشنگتن قصد دارد دهها نیروی عملیات ویژه خود را به شمال سوریه اعزام کند، کاملا تصادفی بوده است. وی افزود تا روز جمعه از تصمیم گیری‌ها در این خصوص اطلاع پیدا نکرده بود. بر این اساس تصمیم باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در خصوص اعزام نیروهای ویژه به سوریه به معنای نخستین حضور طولانی نیروهای آمریکایی در این کشور خواهد بود.

کری به منظور شرکت در نشست گفتگوهای سوریه که با هدف یافتن راه‌حلی برای پایان دادن به جنگ‌ داخلی این کشور برگزار شد، به وین سفر کرده است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۴
به کور ی چشم شما و وهابیون آل یهود، با قدرت و عزت خواهد ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۴
یکی نیست بگه آخه بابا جون شما چکاره ای برای یه مملکت دیگه تصمیم میگیری
سرتو بکن تو آخور خودت اینقدر لگد پرت نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۴
ببخشید ، شما ؟!!
آخرین اخبار