بهره‌برداری از امتداد بزرگراه حکیم (تونل شهدای غزه) هم زمان با دهه فجر

رئیس شورای شهر تهران گفت: تونل شهدای غزه با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از امتداد بزرگراه حکیم (تونل شهدای غزه) هم زمان با دهه فجربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر  در جریان بازدید از تونل شهدای غزه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امتداد بزرگراه شهید حکیم (تونل شهدای غزه) در مواجهه با پارک چیتگر و برای حفظ درختان به صورت تونل طراحی شده است.

وی افزود: 5 درصد از ادامه این تونل که اختصاص به نصب تجیهزات دارد، باقی مانده که امیدواریم تا دهه فجر به پایان برسد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بهره گیری تونل نیایش افزود: بهره گیری از تجربیات تونل نیایش موجب سرعت دهی از پیشرفت این تونل شده است.

چمران با اشاره به صرفه‌ی اقتصادی هزینه این تونل برای حفظ درختان چیتگر بیان کرد: برای درختان نمی‌توانیم رقمی  را قائل باشیم چرا که تاثیر مستقیم در اکسیژن و محیط زیست دارند و از بین بردن آن ها قطعا تبعات مستقیم دارد و احداث این تونل تاثیرات زیست محیطی در این امر خواهد داشت.

چمران با بیان این که تصفیه‌ی آب دریاچه تا چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسد، افزود: راکد ماندن آب دریاچه ممکن است تبعات منفی داشته باشد از این رو تصفیه این آب باید انجام شود تا معضلات پیش رو برطرف شود.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری در حال حاضر تونل دیگری را در دستور کار ندارد و مطالعات امتداد بزرگراه صیاد شیرازی تقاطع میدان سپاه و شوش انجام شده  اما هنوز به اجرا در نیامده و تونل دیگری که البته در این تونل مدیریت شهری ملزم به اجرای آن است امتداد بزرگراه شوشتری که به پارک سرخه حصار برخورد می‌کند .

گفتنی است؛ در این بازدید سروری ،ناصحی و مختاباد نیز حضور داشتند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار