اردبیل؛

استان اردبیل رتبه اول بالاترین کاربری اراضی کشاورزی در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با داشتن بالاترین کاربری اراضی کشاورزی به نسبت کل وسعت استان رتبه اول را در بین استانهای کشور داراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی افزود: استان اردبیل با داشتن بالاترین کاربری اراضی کشاورزی به نسبت کل وسعت استان رتبه اول را در بین استانهای کشور داراست و وابستگی شدید مردم روستا به کشاورزی حفظ و حمایت از این اراضی امری ضروری و انکار ناپذیر می باشد که هرگونه سهل انگاری در این زمینه عواقب نابسامانی دارد که به لحاظ اهمیت موضوع مقام معظم رهبری در 17 اسفند ماه سال گذشته در اجتماع کلیه مسئولین منابع طبیعی ومحیط زیست سراسر کشور در یک پیام تاریخی همگان را برای حفاظت از کاربری اراضی ملزم نمودند.

وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد222 مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی شناسائی شده که از این میزان تعداد 147 مورد اعمال قانون قرارگرفته و بقیه موارد زیر با سرعت مراحل قانونی خود را سپری می کنند که بزودی شاهد اجرای اقدامات قانون خواهیم بود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به منظور نظامند کردن و ساماندهی حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی اقدامات لازم در خصوص تهیه نقشه کاداستر کل اراضی کشاورزی استان به مساحت 778 هزار هکتار در طی 5 سال با پیش بینی اعتبار 300 میلیارد ریال صورت گرفته است.

سروی افزود: به منظور پیشگیری از تخریب غیر مجاز اراضی کشاورزی و همچنین نظارت دقیق بر تغییر کاربری های غیر مجاز سامانه 131 در دست راه اندازی است و اکیپ های نظارتی بطور مستمر در سطح استان بر وضعیت تغییر کاربری اراضی نظارت دارند .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
به فكر سيب زمين كاران وساخت ويلهايتان دربفشه درق باشيد خانه مردم را حراب نكانيد كه خانه خراب ميشويد وخدا حق است!