شهرکرد؛

پایان نخستين استار‌تاپ ويكند شهركرد با تجليل از ایده برتر

نخستین استار‌تاپ ويكند در دانشگاه شهركرد، با معرفی و تجليل از ايده برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز شهرکرد؛ نخستین استار‌تاپ ويكند در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد، عصر روز گذشته (جمعه 8 آبان 94) با معرفی و تجلیل از ایده برتر به کار خود پایان داد.

رئيس دانشكده فنی و مهندسی دانشگاه شهركرد گفت: در این همایش که از بعد‌ازظهر چهارشنبه 6 آبان آغاز و سه روز به طول انجامید، 42 ایده توسط 86 شرکت کننده ارائه شد كه از اين ميان 9 ايده به مرحله پايانی راه يافت.

دکتر مجید ابن علی، با بیان اینکه داوران در نهایت گروه های «هی تاکسی» (Hey Taxi)، «چیدمان»، و «فیس ویژن» و «برتا برین» (به صورت مشترک) را به عنوان برگزیده اول تا سوم انتخاب کردند افزود: در پايان ايده Hey Taxi به عنوان ايده برتر اولين استارتاپ ویكند شهركرد معرفی و مورد تجليل قرار گرفت.

وی ادامه داد: ايده برگزيده (Hey Taxi) نرم افزاری است كه سرويس دهی تاكسی های دورن شهری به مسافران را در كمترين زمان با كمترين هزينه مسير می‌سازد.

گفتني است استارتاپ ويكند (startup weekend) يک برنامه و رويداد آموزشی تجربی (Experiental Education) در سراسر دنیاست که ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می شود و طی آن برنامه نويسان، مديران تجاری، بازاريابان و طراحان گرافيک گرد هم آمده و پس از طرح ايده های مختلف تشكيل گروه داده و ايده ها را در ۵۴ ساعت اجرا می كنند.

استارتاپ ویکند می تواند نوآوری، خلاقیت، کارِ گروهی، کسب و کار، تجارت و فرهنگ کارآفرینی را در جامعه گسترش دهد.

رویداد استارتاپ ویکند برای اولین بار در ایران، شهریور ۱۳۹۱ در شهر تهران برگزار و اکنون توسط علاقمندان و داوطلبان در شهرهای مختلف کشور اجرا می شود.

نخستين رويداد استارتاپ ويكند شهركرد به همت معاونت پژوهشی، دانشكده فنی و مهندسی، و انجمن علمي مهندسی كامپيوتر دانشگاه شهركرد با حمايت استانداری، بنياد نخبگان، پارک علم و فناوری، جهاد دانشگاهی، اتاق بازرگاني صنايع، معادن و كشاورزی، دانشگاه جامع علمی كاربردی، شهرداری شهركرد، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، و اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری و مركز شتابدهی نوآوری و كانون كارآفرينی ايران برگزار شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.