بدهکار نفتی طلبکار شد / بابک زنجانی از برخی مدیران سابق وزارت نفت دفاع می‌کرد

عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی گفت: البته در سخنان او تناقضاتی وجود داشت چون از طرف دیگر ادعا می‌کرد "اگر وزارت نفت عرضه ندارد و نمی‌تواند طلب خودش را بگیرد و بر سرش کلاه می‌گذاردند، این مسئله دیگر به من ربطی ندارد."

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسین دهدشتی در خصوص چگونگی جلسه دادگاه بابک زنجانی، اظهار داشت: مطالبی که امروز توسط بابک زنجانی در دادگاه بیان شد خوب بود و به بعضی از حواشی و موضوعاتی که قبلاً پیرامون وی مطرح شده بود و به آن‌ها پاسخی نداده بود را مطرح کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که موضوع قابل توجه دفاعیات همراه با اطمینان و اعتماد به نفس متهم نفتی در جلسه دادگاه بود به صورتی که احساس می‌شد خیال او راحت است، گفت: متهم نفتی حتی تا حدودی هم طلبکار بود و کشور را مدیون خود می‌داند و اعتقادی به بدهکاری خود نداشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متهم نفتی از دلسوزی مدیران سابق وزارت نفت سخن می‌گفت و به دفاع از آن‌ها در جلسه دادگاه می‌پرداخت، بیان کرد:‌ بابک زنجانی مدیران سابق وزارت نفت را خدمتگذار معرفی می‌کرد.

عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی با بیان اینکه البته سخنان میلیاردر نفتی در دفاع از مدیران سابق وزارت نفت همراه با تناقضاتی بود، خاطرنشان کرد: بابک زنجانی در این جلسه دادگاه ادعا می‌کرد "اگر وزارت نفت عرضه ندارد و نمی‌تواند طلب خودش را بگیرد و بر سرش کلاه می‌گذارند، این مسئله دیگر به من ربطی ندارد."

وی با بیان اینکه تناقضات از این جهت در دفاعیات متهم نفتی به چشم می‌آمد که از طرفی از مدیران سابق وزارت نفت حمایت می‌کرد و از طرف دیگر آن‌ها را بی‌عرضه خطاب می‌کرد، ادامه داد: دفاعیات ب-ز در دادگاه ادامه دارد ولی به نظرم حرف‌های او خوب است چون زوایای خوبی را از این پرونده نشان می‌دهد.

نماینده‌ مردم آبادان در مجلس شورای‌ اسلامی‌ با بیان‌ اینکه‌ دادگاه امروز متهم نفتی امروز به صورت باز تر برگزار شد، اظهار داشت: رسانه‌ها امروز حضور پررنگ‌تری در این دادگاه داشتند و در آینده نزدیک زوایای بیشتری از این موضوع مشخص می‌شود.

عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی افزود: در جلسه بعدی دادگاه بابک زنجانی نیز کارشناسان بین المللی بانکی گزارشی را ارئه می‌دهند چون بابک زنجانی در مورد مسائل بانکی اعتقاد داشت که این موضوعات مباحث بین المللی است و دادگاه صلاحیت رسیدگی به آن‌ها را ندارد.

دهدشتی با بیان اینکه بابک زنجانی ادعا می‌کرد که وکلای خارجی او حاضرند تمام بدهی‌هایش را پرداخت کنند، گفت: آن‌ها می‌گویند حسابی را معرفی کنید تا این مبالغ را پرداخت کنیم و این موضوع تازه‌ای نیست از 2 سال گذشته این مباحث مطرح می‌شود.

وی بیان کرد: بابک زنجانی از بازپرس و دولت فعلی گلایه داشت و همچنین اتهاماتی را به آن‌ها نسبت می‌داد و به مسائل پیرامونی خودش شائبه سیاسی وارد می‌کرد و قاضی صلواتی نیز به او گفت فقط از خودش دفاع کند و از ذکر نام سایر افراد خودداری کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.