کری تلویحا احتمال اعزام نیروهای بیشتر به سوریه را تائید کرد

وزیر خارجه خارجه آمریکا می‌گوید نمی‌تواند پیش بینی کند که آیا احتمال دارد این کشور در آینده نیروهای بیشتری به سوریه اعزام کند، یا نه.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران جوان، جان کری وزیر خارجه آمریکا روز شنبه گفت تصمیم اعزام نیروهای ویژه آمریکایی به سوریه، به منزله ورود واشنگتن به جنگ در این کشور نیست و این اقدام صرفا با هدف کمک به گروه‌های مسلح فعال در صورت می‌گیرد. وی همچنین تلویحا گفت که احتمال دارد آمریکا بعدا نیروهای بیشتری به سوریه اعزام کند. 

وی که در نشست خبری در بیشکک پایتخت قرقیزستان صحبت می‌کرد، گفت: «رئیس‌جمهور (باراک) اوباما تصمیمی قدرتمند، قاطع و ساده گرفت که با هدف اعلامی وی مبنی بر لزوم شکست و نابودی داعش، کاملا همراستا است.»

کری در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد واشنگتن بعدا نیروهای بیشتری را به سوریه اعزام کند، گفت: «از آنجا که سیاست ما نابودی داعش، مبارزه با این شیطان است، نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم. اما می‌دانم که رئیس‌جمهور به جمع‌بندی‌ای رسیده که من کاملا حامی و موافق آن هستم.»

دولت اوباما که پیش از این گفته بود به هیچ وجه هیچ نیروی نظامی آمریکایی را برای شرکت در نبرد به سوریه یا عراق اعزام نمی‌کند، روز جمعه از تصمیم خود برای اعزام حدود 50 نفر از نیروهای ویژه این کشور به شمال سوریه خبر داد.

آمریکا که بیش از یک سال است بدون کسب مجوز از شورای امنیت سازمان ملل یا دولت سوریه در این کشور در حال عملیات هوایی است، یک گام پیشتر آمده و قصد دارد با اعزام نیرو به سوریه مستقیما عملیات گروه‌های مسلحی را که «میانه رو» می‌خواند، مدیریت کند. واشنگتن می‌گوید این گروه‌ها قرار است با داعش بجنگند.

کری امروز در بخش دیگری از نشست خبری، داعش را «ویرانگری» خواند که «تهدید کرده است که علیه آمریکا، کانادا، مکزیک و هر کشوری در سرتاسر جهان دست به عملیات می‌زند. بنابراین داعش تهدیدی است که باید به آن پاسخ دهیم.»

یک مقام آمریکایی امروز اعلام کرد سفر کری به کشورهای منطقه اوراسیا تلاشی است از سوی واشنگتن برای رفع نگرانی کشورهای این منطقه که می‌گویند احتمال دارد داعش از طریق مرز افغانستان به کشورهای آن‌ها نفوذ کند.

منبع: فارس

براي آگاهي از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: داعش ، جان کری ، اعزام نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار