مشهد؛

تهدیدات نرم دشمن نیاز به پاسخ هوشمندانه دارد

تهدیدات نرم دشمن در شبکه‌های اجتماعی پاسخی هوشمندانه از جنس نرم را می‌طلبد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیرکل پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی از مشهد گفت: پدافند سایبری یعنی مقابله با تهدیدات الکترونیکی شبکه‌های اجتماعی و آشنایی با تبلیغات سوء این شبکه‌ها و راههای مقابله با آن است.

حمید بابایی با اشاره به انواع تهدیدات دشمن افزود: سه نوع تهدید اصلی از جانب دشمنان هر کشوری مردم را هدف قرار می‌دهد 1. تهدیدات سخت نظامی 2. تهدید نمیه سخت شامل نا آرامی اجتماعی و 3. تهدید نرم که خطرناکترین آنهاست و خیلی آهسته اندیشه و باورهای جوامع را هدف می‌گیرد.

وی گفت: درحال حاضر دشمنان ایران اسلامی در قالب شبکه‌های اجتماعی تهدیدات نرم جدی را علیه ایران بکار می‌برند که بیشتر این تهدیدات به شکل شبه‌های اعتقادی از طریق فضای مجازی و اینترنت ذهن و باور جوانان و نوجوانان و حتی افراد تحصیل کرده و بزرگسال ما را هدف قرار داه و افراد جامعه را دچار چالش جدی می‌کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری افزود: در شرایط حساس فعلی دشمن وقتی می‌بیند تهدیدات فرهنگی‌اش جوابگوی نیازش نیست فشارهای اقتصادی را هم به آن اضافه نموده و به این ترتیب تهدید هوشمندانه را اجرا می‌کند تا به اهداف پلید خود دست پیدا کند بنابراین حداقل مقابله و مبارزه با تهدیدات نرم دشمن شناخت پدافند غیرعامل و راهکارهای اصولی آن است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.