چرا باید کلید خودرو را در پوشش آلومینیومی پیچید؟

اتومبیل شما همیشه در حال گوش دادن است، اما نه به صدای شما، بلکه به سیگنال الکتریکی قفل‌گشایی رمزی که از کلید الکتریکی اتومبیلتان به آن می رسد. اگر اتومبیل شما مدل جدید باشد، لازم نیست هیچ دکمه ای را فشار دهید، بلکه همین که به اتومبیلتان نزدیک شوید، قفل درها خودبخود باز می شود. در بعضی اتومبیل ها حتی موتور نیز روشن می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،اتومبیل شما همیشه در حال گوش دادن است، اما نه به صدای شما، بلکه به سیگنال الکتریکی قفل‌گشایی رمزی که از کلید الکتریکی اتومبیلتان به آن می رسد. اگر اتومبیل شما مدل جدید باشد، لازم نیست هیچ دکمه ای را فشار دهید، بلکه همین که به اتومبیلتان نزدیک شوید، قفل درها خودبخود  باز می شود. در بعضی اتومبیل ها حتی موتور نیز روشن می شود.

باز کردن بی سیم قفل ماشین کاری متداول اما هزینه بر است. خصوصاً این که قطع سیگنال کلید اتومبیل برای مجرمان آسان است. این موضوع به آنها امکان می دهد که بدون نیاز به قطع هشدارها، اتومبیل شما را باز کنند. اگر شما یک اتومبیل بدون کلید واقعی دارید، آنها ممکن است اتومبیل شما را به سرقت ببرند. حال به نحوه سرقت خودرو توسط مجرمان و کاری که باید برای حفظ امنیت اتومبیل خود انجام دهید می پردازیم. 

سیستم امنیتی اتومبیل چگونه کار می کند؟ 

همانطور که احتمالاً شنیده یا دیده باشید، شما نمی توانید قفل اتومبیل خود را با هر سیگنال الکتریکی قدیمی باز کنید. شما برای این کار به کلید مخصوص اتومبیل خود نیاز دارید که آن نیز دلیلی دارد. 

در کلید اتومبیل از یک تراشه کامپیوتری برای ایجاد یک کد منحصر به فرد استفاده شده است که به سیستم امنیتی اتومبیل شما می‌فرستد. اتومبیل نیز تراشه ای دارد که از همان الگوریتم برای ایجاد کد استفاده می کند. اگر کدها باهمدیگر همخوانی داشته باشند، اتومبیل باز می شود. البته این فرآیند اندکی پیچیده تر از چیزی است که گفته شد، اما اساس کار همین است.
  
مجرم ها چگونه حمله می کنند #1 

چون هر جفت کلید درسیستم امنیتی در هر اتومبیل منحصر به فرد است، و هر فرد می تواند میلیاردها کد ایجاد کند، هکرها این فرصت را ندارند. یا لااقل در عمل اینگونه نیست. مشخص شده است که سیستم معروفی از مگاموس کریپتو به آن اندازه که تصور می شود امن نیست.  

پژوهشگران دانشگاه رادبود و دانشگاه بیرمنگام دریافتند که فقط با دو بار رهگیری سیگنال های بی سیم، می توان ترکیبات احتمالی از میلیاردها را به 200000 کاهش داد. بعد از آن، یک کامپیوتر می تواند در عرض نیم ساعت یک کد را پیکربندی کرده و قفل اتومبیل را بگشاید.  

در دنیای واقعی، دزد می تواند در خیابان نشسته و با ورود و خروج مالکان اتومبیل به خودروهایشان، اطلاعات سیگنال بی سیم جمع آوری کند. سپس، شبانه می توانند چند اتومبیل را به سرقت ببرند.  

با این وجود، یک هکر یا سارق حرفه ای اتومبیل باید باشد تا این نوع حمله را انجام دهد. اما به لطف کلیدهای همیشه روشن، خطر دیگری نیز احتمال دارد رخ دهد.  

مجرم ها چگونه حمله می کنند #2 

کلیدهای همیشه روشن یک ضعف جدی در جامعه خودروسازی ما است. تاز مانی که کلیدهای شما در دسترس باشند، هر کسی می تواند ماشین شما را باز کند و سیستم فکر می کند که شما هستید. به همین خاطر اتومبیل های جدیدتر تا زمانی که کلید به چندقدمی خودرو نرسد، قفل خودرو باز نمی شود.  

با این وجود، خلافکاران می توانند با کمتر از 100 دلار یک آمپلی فایر بخرند که سیگنال های کلید اتومبیل شما را از فاصله 90 متری تشخیص داده و سپس آنها را به اتومبیل شما منتقل کند. به عبارت دیگر، کلیدهای شما می تواند در خانه باشند، با این وجود مجرمان به سمت اتومبیل شما رفته و آن را باز کنند. این یک نظریه نیست، چیزی است که واقعاً اتفاق می افتد.  

خوشبتانه با چند گام ساده می توانید مانع سرقت اتومبیل خود توسط هکرها شوید. 

پا به پای سارقان اتومبیل 

چند راه ساده برای مسدود کردن سیگنال های تشدیدشده مجرمان وجود دارد. شما می توانید یک پانچ ضدسیگنال بخرید که می تواند کلیدهای شما را نگه دارد. اگر نمی خواهید هزینه کنید، می توانید کلید را به یخچال یا فریزر بچسبانید. فلزات چندلایه سیگنال کلید شما را متوقف می کند. با سازنده کلید مشورت کرده و بپرسید که آیا منجمد کردن کلید به آن آسیب می زند یا نه. 
 
اگر نمی خواهید کلیدتان را در فریزر بگذارید، می توانید همان کار را به یک ماکروویو نیز انجام دهید. (نکته: آن را روشن نکنید). کلید خود را به داخل اجاق بچسبانید. در اینصورت سارقان نمی توانند سیگنال های آن را دریافت کنند. مانند تمام مجرمان دیگر، آنها آسانترین راه را انتخاب خواهند کرد.  

چون سیگنال کلید شما با فلز مسدود شده است، می توانید آن را در یک فویل آلومینیومی نیز بپیچید. اگرچه این آسانترین راه حل است، اما اگر درست انجام ندهید، امکان درز سیگنال از آن وجود دارد. بعلاوه، شاید لازم باشد مقدار زیادی ورقه آلومینیومی بخرید. همچنین شما می توانید یک جعبه با پوشش ورقه فلزی بسازید و کلید را در داخل آن قرار دهید.  

این نوع سرقت سیگنال فقط در مورد کلید اتومبیل رخ نمی دهد. گذرنامه ها و سایر مدارک شناسایی جدید نیز حاوی تراشه هایی برای شناسایی بسامد هستند. مجرمان می توانند از یک RFID ریدر قدرتمند نیز برای سرقت اطلاعات از فاصله دور استفاده کنند. نیاز به ورقه آلومینیومی، مطلق نیست. شما می توانید کیف مسدودکننده RFID نیز بخرید. 

هک کلید تنها خطر برای ماشین های جدید نیست. یاد بگیرید که هکرها چگونه با استفاده از سیستم های سرگرمی و سایر ابزارهای حمله، کنترل اتومبیل را به دست می گیرند.   



 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.



منبع: یو اس ای تودی 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار