حضور تعاونی‌ها در بورس چندان تأثیرگذار نیست

کارشناس بازار سرمایه گفت: تعاونی‌ها نمی‌توانند سهم عمده‌ای در بورس به خود اختصاص دهند.

همایون دارابی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ورود تعاونی ها به بازار سرمایه کفت: از مدت‌ها قبل بحث ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه وجود داشت و همواره این موضوع مطرح بوده است که تعاونی‌ها چگونه دربازار سرمایه حضور داشته باشند.

 وی با اشاره به اینکه برای تعاونی‌ها می‌توان بازار بورس جدید فراهم کرد افزود: ایجاد بازارها یا بورس‌ها ی جدید از اختیارات قانونی سازمان بورس و اوراق بهادار است.

 کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه همه چیز بستگی به تصمیمات کارگروه ویژه بخش تعاون دارد کفت: ممکن است درنهایت تعاونی‌ها در بازار فرابورس امکانات معاملاتی برایشان فراهم شود.

دارابی گفت: بعید است که تعاونی‌ها در بازارهای اصلی بورس و فرابورس پذیرفته شوند و انتظار می‌رود بازار جداگانه به همراه شاخص‌های مجزا داشته باشند.

 وی تصریح کرد: پیش بینی ما این است که این شرکت‌ها نمی‌توانند خیلی سهم عمده‌ای را در بازار سرمایه از ان خود کنند چرا که عموماً شرکت‌های کوچکی هستند.

 کارشناس بازار سرمایه افزود: تعاونی‌ها در حال حاضر مردم نهاد هستند و سهام آنها و همچنین ورود و خروج سرمایه گذاران توسط خود شرکت‌ها انجام می‌شود  و بازار متمرکزی برای آنها وجود ندارد.

 دارابی در ادامه خاطر نشان کرد: ورود تعاونی‌ها به ساختارهایی مانند بازار سرمایه موجب رونق و رشد آنها خواهد شد.

وی در پایان گفت: تعاونی‌ها در حال حاضر محدوده‌ای کوچک دارند و بیشتر به امور صنفی و کارکنان نهادها و ادارات محدود می‌شود و سهم عمده‌ای نیز در اقتصاد کشور ندارند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار