همیشه درد سینه عاملی برای سرطان نیست

سرطان سینه یکی از پرخطرترین سرطان‌ برای خانم‌ها محسوب می‌شود، که باید خانم‌ها توجه لازم را نسبت به این بیماری داشته‌ باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر سهیلا انصاری‌پور متخصص زنان و زایمان در مراسم افتتاحیه برنامه کمپین سرطان سینه با شعار "هشیار باش سرطان سینه نشانه دارد" گفت: سرطان سینه از دسته علل‌های پرخطر در خانم‌ها است که شیوع آن در خانم‌ها بیشتر از آقایان است.

وی در خصوص علایم سرطان سینه ادامه داد: بالغ بر 80 درصد موارد سرطان سینه هنگامی که خانم‌ها توده‌ای را لمس کنند، پوست خانمی‌ زخیم شود و احساس خارش مکرر داشته باشند، تغییر شکل سینه، فرورفتگی پوست، قرمز شدن اطراف سینه، ترشحات و یا حتی درد مداوم در سینه می‌تواند از علایم آن محسوب شود البته ناگفته هم نماند که درد سینه در تشخیص سرطان سینه قابل اطمینان نیست.

انصاری‌پور با اشاره به فاکتورها بیان کرد: فاکتورهای سرطان سینه به دو صورت قابل تغییر و غیرقابل تغییر است، در فاکتورهای قابل تغییر شیوه زندگی خود فرد و در فاکتورهای غیرقابل تغییر سن، جنسیت، ژنتیک و اختلالات هورمونی است.

وی در خصوص سبک زندگی تصریح کرد: بسیاری از افراد به علت پیشرفت تکنولوژی فعالیت‌های زیادی نمی‌کنند در صورتی که با تحرک، رژیم غذایی، نکشیدن سیگار، مصرف نکردن الکل و دخانیات و بچه‌دار شدن می‌توان از این بیماری خاموش به نوعی پیشگیری کرد.

این متخصص زنان اظهار کرد: حدود 5 تا 10 درصد سرطان سینه ژنتیکی است به گونه‌ای که فرد ژن‌های BR2CA1  و یا BRCA2 را به ارث می‌برند.

انصارپور در پایان خاطرنشان کرد: برای تشخیص این بیماری پرخطر اولین قدم معاینه توسط خود فرد و بعد از آن باید مراجعه به خدمات بهداشتی صورت بگیرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار