فیلم‌های 100 ثانیه‌ای قرص‌های فرهنگی تأثیرگذار هستند

مهدی باقری، فیلم‌ساز و عضو هیئت انتخاب جشنواره فیلم كوتاه تهران درباره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای گفت: ما در واقع قرص های فرهنگی می‌سازیم كه در زمان معین تماشاگران آن را مصرف می‌كنند و حتما می تواند تأثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ مهدی باقری فیلم‌ساز و عضو هیئت انتخاب جشنواره فیلم كوتاه تهران درباره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای گفت: فیلم‌سازی 100 ثانیه‌ای در بخش فیلم‌های داستانی و تجربه‌گرا كاركرد بیشتری دارد و البته طی این دقایق نمی‌توانیم به قصه خاصی اشاره كنیم بلكه تنها به برشی از مضامین اجتماعی اعم از خانواده، زندگی روزمره و آیینی اشاره می‌كنیم.

باقری افزود: اگر بخواهیم به صورت كاربردی درباره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای صحبت كنیم، یعنی می‌خواهیم روی شهروندانی تأثیر بگذاریم كه با توجه به زندگی ماشینی امروز وقت كمی دارند و می خواهیم با سرعت یک مضمون و مفهوم را به آن‌ها منتقل كنیم.

این فیلم‌ساز بیان كرد: این بستگی به استعداد كارگردان نیز دارد كه بتواند یک موضوع را در 100 ثانیه به صورت چكیده بیان كند. البته امكان این وجود ندارد كه طی 100 ثانیه بخواهید به مضامین و موضوعات متنوعی اشاره كنید و به این شیوه كاركرد فیلم‌ها از بین می‌رود.

وی در پاسخ به این پرسش كه چه پیشنهادهایی برای بهتر دیده شدن فیلم‌های 100 ثانیه‌ای دارید، عنوان كرد: هرجایی مردم در حال رد شدن هستند و مجبورند برای لحظه‌ای مكث كنند و بایستند از جمله مترو، اتوبوس، قطار، فرودگاه، مطب پزشک و... برای نمایش فیلم‌های 100 ثانیه‌ای مفید است. ما در واقع قرص‌های فرهنگی می‌سازیم كه در زمان معین تماشاگران آن را مصرف می‌كنند و حتما می‌تواند تأثیرگذار باشد.

باقری درباره جایگاه فیلم‌های 100 ثانیه‌ای در پیشرفت فیلم‌سازی گفت: اگر نیازی در جامعه وجود داشته باشد و بعد جشنواره تشكیل شود، این جشنواره به رشد فیلم‌سازی كمک می‌كند. اگر فضاهایی در جامعه برای پخش فیلم كوتاه 100 ثانیه‌ای از قبل ایجاد شده باشد و مردم به دیدن این فیلم‌ها نیاز داشته باشند با تشكیل این جشنواره‌ها فیلم‌سازی رشد خواهد كرد. رویكردها نسبت به برگزاری این جشنواره‌ها باید با دید وسیع‌تری باشد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.