کرمان؛

موضوع فوت مادران باردار در حال پيگيريست

رييس بيمارستان امام علي (ع) زرند در پی مرگ زن باردار در بیمارستان زرند گفت: موضوع از طريق كميته رسيدگي به فوت مادران باردار دانشگاه علوم پزشكي در حال پيگيريست که منتظر نتايج كارشناسي از طريق مراجع قانوني هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ رييس بيمارستان امام علي (ع) زرند در پی مرگ زن باردار در بیمارستان زرند، نامه ای منتشر کرد که در این نامه آمده است:

اينجانب دكتر منصور هاشمي رييس بيمارستان امام علي (ع) زرند ضمن عرض تسليت و ابراز تاثر و همدردي با خانواده مرحومه طاهره علمداري كه هنگام تولد فرزندش پس از انجام عمل جراحي سزارين در اين مركز فوت نمود ، برخود لازم دانسته كه جهت تنوير افكار عمومي و كاستن از بار منفي نظرات غير علمي وغير كارشناسي كه در برخي از مطبوعات و رسانه ها وشبكه هاي اجتماعي شهرستان پخش و موجب تشويش اذهان عمومي شده است ، توضيحاتي را ارائه نمايم.

انتخاب زايمان به روش سزارين فقط با تشخيص پزشك معالج و بر مبناي اصول علمي بوده و هر بيمارستان، طبق دستورالعمل ها و قوانين وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مؤظف است از انجام سزارين هاي غير علمي و بدون علت جلوگيري نمايد.

با بررسي علل مرگ و مير مادران باردار، بيشترين عوامل مرگ و ميرمادران باردار در منابع علمي و پزشكي در اثر عواملي چون: خونريزي، فشارخون بالا، آمبولي ( مايع آمنيوتيك، چربي و ... )، مسموميت حاملگي، بيماري قلبي، عفونت و.... مي باشد.

طبق آمار، از ميزان مرگ و ميرهاي مادران 30 درصد در هنگام زايمان طبيعي و 70 درصد در هنگام عمل سزارين رخ داده است. در هنگامي كه مرگ مادر در بيمارستاني اتفاق مي افتد، موضوع از طريق وزارت بهداشت، نظام پزشكي، پزشكي قانوني و ساير مراجع ذيصلاح بررسي و نتايج كارشناسي مربوطه اعلام و اقدامات قانوني صورت مي پذيرد.

لذا در اين خصوص، موضوع از طريق كميته رسيدگي به فوت مادران باردار دانشگاه علوم پزشكي كرمان، مراجع قانوني، نظام پزشكي و پزشكي قانوني در حال پيگيري مي باشد لذا منتظر نتايج كارشناسي مربوطه از طريق مراجع قانوني مي باشيم.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: مرگ ، زن باردار ، زرند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.