اظهارات ضد و نقیض کورکر: دودستگی درایران برای اجرای برجام/نقش سردار سلیمانی،نشان‌دهنده هماهنگی درنظام

سناتور آمریکایی مدعی شد تهران درباره توافق هسته‌ای دچار ناهماهنگی شده است و ممکن است در اجرایش فریبکاری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی اسپن، باب کورکر، سناتور آمریکایی، مدعی شد: «نظام حکومتی ایران درباره اجرای توافق هسته ای دچار دودستگی و ناهماهنگی شده است و ممکن است ایران در اجرای برجام فریبکاری کند.»

عضو جمهوری خواه سنای آمریکا از ایالت تنسی و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در نشستی در این کمیته درباره راهبرد آمریکا در خاورمیانه در اظهاراتی بی اساس مدعی شد: « یکی از نگرانی هایی که بسیاری از افراد درباره توافق هسته ای درنظر دارند این است که ایران کشوری نیست که ساختارهای حکومتی اش را، به همان صورت که ما هماهنگ می کنیم، هماهنگ نمی کند.» 

وی در عین حال گفت: سردار سلیمانی و اقداماتی که او صورت می دهد، نشان می‌دهد که هماهنگی در داخل نظام ایران در دوره پس از توافق هسته ای وجود دارد. 

کورکر ادعا کرد: «واقعیت این است که در داخل نظام ایران، جناحهایی وجود دارند که می خواهند پس از توافق، فریبکاری کنند و کارهای گذشته خود را انجام بدهند. باید با این عناصر مقابله شود. نگرانی من این است که به علت تعامل درباره مسئله سوریه، دولت آمریکا حاضر شود درباره مسائل دیگر ایران کوتاه بیاید. نباید اجازه داد چنین اتفاقی رخ بدهد.»

وی در ادامه افزود:« قطع نظر از اینکه افراد مختلف در سنا چه رایی به توافق هسته ای ایران داده باشند، واقعیت این است که در حال حاضر این توافق نهایی شده است. همه ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم ایران به تسلیحات هسته ای دست پیدا نکند.»


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار