مشهد؛

ازبین رفتن جذابیت کتاب با وجود شبکه های اجتماعی

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان گفت: شبکه های اجتماعی و مجازی جذابیت کتاب را برا ی دانش آموزان کمتر کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ عفت شریعتی در هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران افزود: برای اینکه کاهش جذابیت کتاب در بین دانش آموزان فراگیر نشود آموزش و پرورش می تواند در افزایش جاذبه کتاب برای دانش آموزان برنامه ریزی کند.

وی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب می تواند فرصتی برای مدیران، دبیران، معلمان و آموزگاران در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی وتبلیغ آثار مثبت آن بین دانش آموزان باشد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان گفت: نمایشگاه کتاب امسال مشهد در مقایسه با پارسال از یک سیر تکاملی برخوردار است و هر سال نسبت به گذشته رشد و پیشرفت قابل ملاحضه ای را نشان می دهد
عفت شریعتی تصریح کرد: استقبال بازدیدکنندگان از این نمایشگاه به رغم سردی هوا بسیار خوب بود و غرفه های فعالی را در این دوره از نمایشگاه شاهد هستیم.

وی گفت: نمایشگاه کتاب بلند گویی برای معرفی کتابها و آثار جدید التالیف است و صدای این بلندگو باید به مجموعه های مختلف برسد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان افزود: در این راستا آموزش و پرورش می تواند با بهره گیری از نمایشگاه کتاب دانش آموزان را با کتاب آشنا کند.

عفت شریعتی با اشاره به حضور فعال زنان در عرصه نویسندگی و نشر اظهار کرد: بانوان توانمند و اهل قلم فراوان در کشور داریم که سالانه حضور و قلم خود را در نمایشگاه های مختلف به نمایش می گذارند.

وی گفت: علاوه بر این وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز این توفیق را دارد که از دو سال قبل بانوانی را که در این وزارتخانه اهل قلم، ترجمه و تالیف و در حال خدمت هستند شناسایی کرده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان گفت: در این راستا شورای فرهنگی - علمی بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه فعال است و به صورت مداوم پیرامون مسائل فرهنگی مشورت های قابل توجهی ارائه می دهد. 


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.