اردوغان: قانون اساسی ترکیه باید تغییر کند/معتقد به تبعیض نیستیم و کُردها برادر ما هستند

رئیس‌جمهور ترکیه پس از پیروزی در انتخابات پارلمانی خواستار تغییر قانون اساسی کشورش شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ "رجب طیب اردوغان،" رئیس جمهور ترکیه تغییر قانون اساسی کشورش را پس از پیروزی در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه خواستار شد.

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی درباره تحولات سیاسی پس از انتخابات این کشور تاکید کرد: مخالفانی که از گروه های تروریستی در کشور حمایت می کنند نباید این اقداماتشان بدون مجازات بماند.

وی افزود : ما با «دو خیانت» مواجهیم که سازمان  موازی با همکاری با تروریست ها در کشور مرتکب شدند و تعدادی از رسانه های هم به آنها کمک کردند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: ما معتقد به تبعیض نیستیم و کُردها نیز هموطن و برادر ما هستند آنها نیز از حقوقی برابر با دیگران برخوردارند و وظایفی مشابه دیگران برعهده دارند.

وی گفت : برخی ها در داخل و خارج از کشور تبلیغاتی را علیه دولت ترکیه رهبری می کنند که با منافع کشور در تضاد است. 

اردوغان افزود : من به شما قول دادم که رئیس جمهوری متفاوت با دیگران باشم و این قولی است که برای عمل به آن تلاش می کنم و همیشه مرا طرفدار مردم خواهید یافت.

رجب طیب اردوغان گفت: من به خوبی این مسئله را درک می کنم که مدیریت مردمی مبنای  اصلی است و مردم منبع اصلی قدرتها در کشور هستند. وی افزود، ملت در کنار صندوق های رای خواست خود را به نمایش گذاشت و به بحران پایان داد و ما را ناامید نکرد.

رئیس جمهور ترکیه گفت:  مردم در انتخابات اخیر، احزابی را که حاضر به ائتلاف برای تشکیل دولت نشدند، مجازات کردند و آنها باید از این مسئله درس بگیرند. 

اردوغان افزود: ملت به گروه های تروریستی گفت فعالیت سیاسی تنها راه تغییر و اصلاح است و ثبات و امنیت جز از طریق دموکراسی و صندوق های رای قابل تحقق نیست. وی گفت من به گروهای حامی تروریست ها می گویم نتایج این انتخابات را به خوبی بررسی کنید و بکوشید به درک درستی از آن برسید.

انتهای پیام/
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار