ولایتی در دیدار با "فیصل المقداد":

ایران هیچ همکاری مستقیم و غیر مستقیمی با آمریکا ندارد و نخواهد داشت

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران هیچ نوع همکاری مستقیم و غیر مستقیمی در زمینه سیاسی و نظامی در هیچ کجا با آمریکا ندارد و نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان "فیصل المقداد" قائم مقام وزیر خارجه سوریه عصر امروز(چهارشنبه) با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کرد.

فیصل المقداد پس از این دیدار اظهار داشت: من به دیدار مجاهد بزرگ آقای ولایتی آمده‌ام تا درباره روابط دوجانبه و اوضاع جمهوری سوریه با یکدیگر بحث و تبادل نظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: من در این دیدار حامل پیام و درود بشار اسد رئیس‌جمهور و مردم سوریه به مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور ایران هستم.


قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به روابط دوجانبه و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و سوریه با قدردانی از مواضعی که اخیراً مقام معظم رهبری در دیدار با دیپلمات‌ها و سفرای ایرانی داشته‌اند، افزود: در واقع این مواضع بر استمرار و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران، ارائه امکانات به مردم سوریه و همچنین مبارزه‌ مردم این کشور و رهبری آن با تروریسم دارند تاکید داشت.

فیصل ‌المقداد با بیان اینکه در واقع این جنگ توطئه‌ای برای از بین بردن فرهنگ و تمدن و کشتن انسان‌های آزاده است، اضافه کرد: من در این دیدار در مورد کمک‌هایی که از سوی جمهوری اسلامی ایران در اختیار سوریه و این حرکت گذاشته شده و همچنین در مورد نقش مهمی که نیروهای حزب‌الله در مقابله با تروریستها دارند مذاکره کردم.

وی با بیان اینکه سوریه در جنگ با تروریسم پیروز خواهد شد، گفت: همه ما می‌دانیم که چه کسانی از تروریسم حمایت می‌کنند و بر این مسئله  تاکید داریم که اقدامات تروریستی به سوریه منحصر نخواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه این دیدار علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دیدار بسیار ارزشمند و سازنده خود با قائم مقام وزیر خارجه سوریه اظهار داشت: در این دیدار در مورد روابط دو جانبه و همکاری‌های بین دو کشور و سایر مسائل بحث و گفتگو شد.

وی ادامه داد: پیروزی‌های اخیر سوریه در میدان نبرد با تروریست‌ها و حامیانشان  و همچنین پیروزی سوریه و متحدین آن در اجلاس یک روزه وین حکایت از این دارد که از ابتدا نیز ارزیابی جمهوری اسلامی ایران دقیق و درست بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: در این نشست، جمهوری اسلامی ایران از آرمان‌های دولت و ملت سوریه دفاع کرد و سپس کشورهایی مثل عراق و همچنین مقاومت حزب‌الله از مردم سوریه دفاع کردند و به این جمع پیوستند. اخیرا نیز دولت فدرال روسیه به این جمع پیوسته که این نشان می‌دهد که امروز اعضای این جمع، دست بالا را در منطقه دارند و با تروریسم مبارزه می‌کنند.

ولایتی با بیان اینکه در نشست وین هر دو طرف اتفاق نظر داشتیم که اگر جلوی افراط‌گرایی گرفته نشود این وضعیت به سایر منطقه نیز سرریز می‌شود، خاطر نشان کرد: اگر جلوی افراط گرایی گرفته نشود تروریسم و افراطی‌گری در سراسر منطقه منتشر می‌شود.

وی افزود: ما نسبت به آینده هر دو کشور عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم و حامیانشان خوش‌بین هستیم و همکاری ما در سطح نظامی، انسانی و سیاسی ادامه خواهد یافت چرا که معتقدیم پیروزی بر تروریستها و افراط گرایان قریب‌الوقوع است.

ولایتی ادامه داد: متاسفانه دشمنان جهان اسلام به توطئه‌های خودشان در منطقه ادامه می‌دهند ولی امروز سوریه، عراق، ایران، لبنان، بحرین و یمن آگاهی بیشتری برای مقابله‌ با افراط گرایی و تروریسم دارند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ راه حلی را که مورد قبول دولت و ملت سوریه نباشد قبول نمی‌کند، افزود: هر راه حلی در مورد سوریه که قرار است مورد توجه و قبول جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، باید از قبل مورد مشورت و توافق بین ایران و سوریه قرار گرفته باشد.

ولایتی با اشاره به شایعاتی مبنی بر همکاری احتمالی جمهوری اسلامی ایران با آمریکایی‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ نوع همکاری مستقیم و غیر مستقیمی را چه در زمینه سیاسی و نظامی در هیچ کجا با آمریکا  نخواهد داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار