یاسوج؛

کنفرانس ملی مصالح نوین در یاسوج آغاز شد

چهارمین کنفرانس ملی مصالح و سازه های نوین روز چهارشنبه با حضور جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه کهگیلویه و بویراحمد و سایر استان های کشور در رشته عمران در دانشگاه یاسوج آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، دبیر علمی این کنفرانس گفت: 250 مقاله علمی از سراسر کشور در دو بخش سخنرانی و پوستر به مرحله نهایی این کنفرانس و همایش ملی دو روزه راه یافت.

عبدالرضا زارع افزود: این تعداد مقاله راه یافته به مرحله نهایی از مجموع 450 مقاله ارسالی از نقاط مختلف کشور است که از سوی داوران این کنفرانس ملی پایش و انتخاب شد.

وی بیان کرد: 100 مورد از این 250 مقاله در قالب سخنرانی و مابقی نیز به صورت پوستر در مدت دو روز برگزاری کنفرانس برای شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

زارع اظهار کرد: بیش از 100 داور و متخصص در حوزه عمران و سازه های نوین کار پایش و بررسی آثار رسیده به کنفرانس را بر عهده داشتند.

بیش از 300 میهمان از دانشگاه ها و موسسه های علمی و فنی کشور در حوزه ساختمان برای شرکت در این کنفرانس و همایش ملی دو روزه اعلام آمادگی کرده اند.

این کنفرانس و همایش ملی با همکاری شهرداری یاسوج، دانشکده فنی، مهندسی دانشگاه یاسوج، سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد، دانشگاه های صنعتی اصفهان، امیرکبیر تهران، واحد تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری های پیشرفته، دانشگاه های اصفهان، گیلان و سمنان، دفتر پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی برگزار می شود.

نمایشگاه دستاوردها و آخرین تکنولوژی های روز در حوزه سازه های نوین ساختمانی نیز در حاشیه این کنفرانس ملی برپا می شود.

آشنایی هر چه بیشتر مهندسان و جامعه دانشگاهی با جدیدترین سازه های ساختمانی و ارتقای جایگاه علمی دانشگاه یاسوج به لحاظ میزبانی چنین کنفرانس مهمی از مهمترین اهداف برگزاری این کنفرانس است.

برخی از محورهای مهم این کنفرانس و همایش ملی شامل فناوری­ های نوین در صنعتی سازی و سبک­ سازی ساختمان، سیستم­ های سازه ای و اتصالات نوین، بهسازی سازه­ ها، روش­ های جدید تحلیل و طراحی سازه ها، مواد مرکب، نانومواد و مصالح هوشمند در مهندسی عمران و مصالح قابل بازیافت یا سازگار با محیط زیست است.

توسعه پایدار و فناوری­ های نوین ساخت، بومی­ سازی و فرهنگ سازی فناوری های نوین، تکنولوژی های جدید در حوزه مدیریت مصرف انرژی و روش های نوین در طرح های مهندسی آب و محیط زیست از سایر محورهای مهم این کنفرانس و همایش ملی است.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب
برچسب ها: کنفرانس ، ملی ، مصالح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.