ادعای شرکت سرمایه‌گزاری نفت عرب: افزایش صادرات نفت ایران سال‌ها زمان می‌برد

«شرکت سرمایه‌گزاری نفت عرب» در گزارشی مدعی شد: ایران برای بازیابی صادرات نفت خود به سال‌ها زمان نیاز دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه: «شرکت سرمایه‌گزاری نفت عرب» در گزارشی مدعی شد: پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی، ایران برای بازیابی ظرفیت کامل صادرات نفت خود، نه تنها به چند ماه بلکه به چند سال زمان نیاز دارد. در این گزارش آمده است: انتظار می‌رود تا پایان سال آینده، ایران بتواند 400 هزار بشکه نفت در روز به صادرات خود بیافزاید. در سال 2017 (1396) نیز روزانه 300 هزار بشکه نفت در روز به صادرات این کشور افزوده خواهد شد. به این ترتیب، تولید نفت ایران به 3.5 میلیون بشکه در روز و صادرات آن به 2 میلیون بشکه در روز می‌رسد. این درحالی است که ایران پیش از تحریم‌ها، 2.5 میلیون بشکه در روز نفت صادر می‌کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: احیای صنعت نفت ایران به شدت به همکاری شرکت‌های نفتی بین‌المللی و شرایط چاه‌های نفت بستگی دارد. این گزارش که بوسیله «سازمان کشورهای عربی صادر‌کننده نفت» منتشر شد، برنامه‌های آتی ایران در صنعت نفت را بلند‌پروازانه خواند. در این گزارش آمده است: اگرچه آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات نفت در ایران قابل ملاحظه است، مشکلات فنی و تبلیغاتی، دسترسی به اهداف ایران را تا پایان این دهه به تأخیر خواهد انداخت.

این درحالی است که ایران با 158 میلیارد بشکه ذخیره نفتی، چهارمین کشور دارای نفت در جهان و قدرتی تاثیر گذار در بازار نفت است. مقامات نفتی ایران پس از حصول توافق هسته‌ای با گروه 5 + 1، اعلام کردند درصدد هستند پس از لغو تحریم‌ها، در مدت شش ماه صادرات نفت خود را یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند. «بیژن زنگنه،» وزیر نفت ایران، نیز اعلام کرد برنامه‌هایی برای دعوت از شرکت‌های نفتی بین‌المللی دارد و قرار است به زودی شرایط قراردادهای جدید نفتی در ماه دسامبر (31 روز منتهی به 10 دی) در لندن منتشر شود.



انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار