اصفهانیان: مشتاقیم، سند باند بازی منتشر شود

رییس کمیته داوران گفت: داوران اشتباه دارند، اما باند اصفهانی، و تغییر نتایج را قبول ندارم، تا سند آن منتشر شود.

اصفهانیان: مشتاقیم، سند باند بازی منتشر شود
رییس کمیته داوران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، از شرایط پیش آمده داوری در جام حذفی اظهار کرد: داور بازی پرسپولیس و ذوب اهن اشتباه کرد و به ناحق دروازه‌بان پرسپولیس را اخراج کرد. البته خطای هند بازیکن پرسپولیس را کمک داور بازی گرفته بود و به داور اعلام کرده بود و اگر آمادگی جسمانی یداله جهانبازی مناسب بود و از صحنه دور نمی‌‌ماند می‌توانست بهتر تصمیم بگیرد و اشتباه کمک داور را با اشتباه بزرگتر تکمیل نکند.
 
اصفهانیان درباره داوری‌ سایر دیدارهای جام حذفی همچنین افزود: خوشبختانه در اسیر دیدارها جام حذفی داوری‌ها مشکل خاصی نداشته است و فقط علیرضا فغانی بخاطر استرس و نداشتن تمرکز در بازی در شمارش ضربات پنالتی اشتباه کرد، که از داوری که در جام جهانی قضاوت کرده است. انتظار بیشتری می‌رود، و امیدوارم مخالفان فغانی فیلم این اشتباه داور را برای فیفا ارسال نکنند.

** با جهانبازی و کمک داور طبق آیین‌نامه برخورد می‌شود
رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال از برخورد با داور و کمک داور بازی ذوب‌آهن- پرسپولیس هم گفت: بازی‌های لیگ برتر 20 روز تعطیل می‌شود اما لیگ‌های دسته 1و 2 3 برگزار خواهد شد و طبق آیین‌نامه با داروان خطاکار برخورد می‌کنیم، محرومیت داوران را اعلام نمی‌کنیم اما قطعا با مجازات خواهند شد.

** هنوز نمی‌دانیم مشکل داوری کجاست
فریدون  اصفهانیان درباره ناتوانی مسئولان در شناسایی مشکل داوری هم خاطرنشان کرد: مسعود عنایت بهمراه دیگر اعضا دپارتمان داوری فیلم همه بازی‌ها را نگاه می‌کنند و آنالیز می‌کنند و چیدمان داوری را براساس آن انجام می‌دهند. خودم نیز در حد امکان تمام بازی‌ها را نگاه می‌کنم و عملکرد داوران را نیز نظر دارم ولی هنوز مشکل را پیدا نکرده‌ایم.

** چیدمان مشورتی بهتر خواهد بود
رییس کمیته داوران از نحوه چیدمان داوری‌های لیگ برتر هم گفت و افزود: بارها گفته‌ام مسئول چیدمان داوری دپارتمان است و کمیته داروان به دلیل کم بودن فرصت نمی‌تواند اشراف کامل روی چیدمان داشته باشد. اما در مواقعی طبق قانون ورود می‌کنیم و لیست داوران را تغییر می‌دهم. در این زمینه با عنایت کامل هماهنگ هستم.

** باند اصفهانی و مهندسی اشتباهات داوران
رییس کمیته داوران با رد مهندسی بودن اشتباهات داوران به نفع اصفهانی‌ها هم اضافه کرد: داوران انسان‌های شریفی و سالم هستند و این موضوع را که مسئولان اصفهانی فدراسیون و سازمان لیگ پشت پرده باعث اشتباهات به نفع ذوب‌آهن و سپاهان هستند را قبول ندارم و باندی وجود ندارد. اگر کسی مدرک دارد آن را رسانه‌ای کند و تهمت‌زدن در دین‌ ما گناه کبیره است.

** مدعیان سند دارند، منتشر کنند
رییس کمیته داوران درباره تهدید  مسئولان باشگاه پرسپولیس برای انتشار اسناد جهت‌دار بودن داوری‌ها ضرر تیم آن‌ها هم افزود و گفت: ما نیز مشتاق هستیم، آقایان سند ما خود را منتشر کنند و اگر داوری یا مسئولی مشکل دارد، مراجع بالادستی بر آن رسیدگی کنند.اما اگر ادعای واهی و بدون مدرک باشد، باید جوابگو باشند. 

** پروازی بودن من، مشکل داوری نیست
اصفهانیان درباره مرتبط بودن  اشتباهات داوران به دلیل ساکن نبودن وی در تهران  هم گفت: کارهای رییس کمیته داوران طبق قانون مشخص است و کارهای اجرای با دپارتمان می‌باشد، و نیازی نیست که من حتما در تهران ساکن باشم مگر رییس AFC در مالزی زندگی می‌کند.

از زنجان هم روی کار دپارتمان و داوران اشراف و نظارت  کامل دارم و منتقدان بجای گفتن این حرف‌ها، چه راه‌حلی برای رفع این مشکل دارند.

** کلاس داوری FIFA برای رفع مشکلات در تهران برگزار می‌شود
رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پایان از برگزاری کلاس داوری فونوره FIFA  برای کم  کردن مشکلات داوری در تعطیلی 20 روزه لیگ برتر هم گفت: در این تعطیلی لیگ برتر، 8 داور بین‌المللی ما در آسیا قضاوت دارند و در ایران هم یک دوره کلاسی داوری FIFA  با تدریس علی الطریقی در ایران برگزار خواهد شد و 30 داور و کمک داور زیر نظر مدرس داوری فیفا دانش‌ داوری خود را افزایش خواهند و امیدواریم که اشتباهات داوری کم شود و داوران به توانایی‌های خود ایمان بیاورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار