در «کمدی اتفاقات» با تفکر، لبخند بزنید

نمایش «کمدی اتفاقات» خنداندن مخاطبانش نیست و تفکراتی در پس آن وجود دارد.

میثم عبدی کارگردان نمایش «کمدی اتفاقات» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛   در خصوص اثر خود گفت: نمایشنامه «کمدی هنر تئاتر» اسم اصلی این اثر است که داریوش مودبیان آن را ترجمه کرده، اما ما این متن را به لحاظ ذائقه مخاطب ایرانی و شرایط اجتماعی، سیاسی روز بازنویسی کرده‌ایم از طرفی به خاطر احترام به پدید آورنده‌ی اثر مترجمی آن حقوق مادی و معنوی داریوش مودبیان پرداخت شده است.

وی با بیان این که بارندگی و ترافیک مخاطبان این دو روز کمتر شده‌اند بیان کرد: دو روزی می‌شود که تعداد مخاطبان کمتر شده که این اتفاق نه فقط برای ما بلکه سالن‌ای دیگر در مرکز شهر هم به این وضع دچار شده‌اند.

عبدی در رابطه با گروه «تئاتر اشتباهات» اظهار داشت: گروه «تئاتر اشتباهات» سعی می‌کند تا علاوه بر خندان مخاطب آنها را به تفکر ببرد و صرفا فقط یک خنده بدون فکر نباشد.

وی در این راستا افزود: «کمدی اتفاقات» تقابل بین سیاست و هنر است و در این نمایشنامه تماشاگر متوجه می‌شود که آدم‌های سیاسی و سیاست مدار نمی‌توانند بر هنر و هنرمند برتری پیدا کنند.

کارگردان نمایش «کمدی اتفاقات» درباره دغدغه خود در انتخاب این نمایشنامه مطرح کرد: اولین گزینه برای انتخاب متن حرف‌هایی است که برای گفتن دارم و گویش آنها احتیاج به بستر بست ناگفته شود.این نمایش فرصت را داد تا به هدف خود برسم.

عبدی درباره متمایز شدن گروه خود از تئاتر آزاد گفت: هر «تئاتر اشتباهات» از سال 1376 به صورت اختصاصی اثر کمدی روی صحنه می‌برد و تمام تلاشمان بر این بوده تا خود را از کمدی آزاد جدا کنیم و در عین حال از نمایش‌های پیچیده‌ای که تماشاگر‌ها در انتها می‌پرسد: آیا کارگردان خودش متوجه شد چه می خواهد بگوید؟به دور باشد و یک کمدی رو متفکرانه برسیم که البته نیازمند حمایت بیشتر از سوی مسئولان است.

گفتنی است: نمایش «کمدی اتفاقات» به کارگردانی میثم عبدی در «سالن گوشه» فرهنگسرای نیاوران از 7 آبان الی 22 آبان ماه ساعت 20:00 روی صحنه می‌رود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار