هشدار خانم بازیگر به علاقه‌مندان بازیگری

کتانه افشارنژاد بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از فعالیت‌های اخیر خود و دلیل کم کاریش گفت.

کتانه افشارزاده نژاد بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این که هیچ بازیگری دوست ندارد کم کار باشد، گفت: هیچ بازیگری دوست ندارد کم کار باشد و فکر می‌کنم واژه گزیده کار آرامش بخش‌تر است. مدت‌هاست در سینما و تلویزیون پیشنهاد خوبی ندارم و ترجیح می‌دهم با گروه حرفه‌ای «شایا» در تئاتر آموزش ببینم.
 
افشارنژاد در مورد نقش آفرینی خود در فیلم سینمایی «چهارشنبه 19 اردیبهشت» عنوان کرد: به پیشنهاد دوست و همکار نازنینم علی زرنگار که به همراه وحید جلیلوند کارگردان کار، نویسندگی فیلم نامه را بر عهده داشت برای بازیگری در این اثر دعوت شدم، نقش کوتاه اما تجربه لذت بخش و بزرگی بود و امیدوارم بتوانم در کارهای آینده این کارگردان حضور داشته باشم.
 
وی در  پاسخ به این سوال که دوست دارد در سینما فعالیت کند یا تلویزیون، بیان کرد: نقش آفرینی در سینما و تلویزیون برای من فرق نمی‌کند مهم این است که کار خوبی باشد جدای از تفاوت‌های تکنیکی سینما و تلویزیون تاثیر گذاری بر مخاطب و جنبه اجتماعی و چندین تفاوت دیگر که میان این دو مدیوم وجود دارد، به عنوان یک بازیگر تجربه ایفای یک نقش خوب به همراه فیلمنامه و کارگردانی خوب برای من ارجحیت دارد.   
 
بازیگر «چهارشنبه 19 اردیبهشت» در خصوص بازیگران جوانی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند، گفت: در میان بازیگران جوان حال حاضر افراد موفق و خوش آتیه‌ای داریم که بدون شک جزء کسانی هستند که بازیگری برای آنها فقط قرار گرفتن جلوی دوربین نیست و بازیگری را حرفه‌ای جدی و نیازمند تلاش و علم آموزی می‌بینند.
 
وی در خصوص تاثیر تحصیلات آکادمیک و راز ماندگاری هنرمندان عنوان کرد: من آدمی هستم که شاید در برخی موارد قدیمی فکر می‌کنم از نظر من تحصیلات آکادمیک به مفهوم آن که در رشته سینما یا بازیگری و ... تحصیل کنید لازم است، اما کافی نیست به نظر من بازیگر باید مثل حکمای قدیمی مجموعه‌ای از همه علوم تا حدی که بتواند به کار بگیرد را بداند. کسی که می‌خواهد زندگی‌های متفاوت را به نمایش بگذارد باید زندگی را بشناسد.
 
وی ادامه داد: ماندگاری در هنر از آن کسانی که به آن فکر نمی‌کنند و برای آن برنامه ریزی ندارند. کسی که عاشقانه و با پشتکار عشق و هنرش را دنبال می‌کند، چیزی به جهان اضافه خواهد کرد که به طور حتم ماندگار خواهد بود.
 
افشارنژاد در پایان مطرح کرد: به عنوان یک دوست به علاقمندان هر کاری از جمله بازیگری توصیه می‌کنم، خودشان را در مواجه با مشکلات مختلف امتحان کنند اگر اشتیاق همچنان باقی است و هنوز در جهت آن عشق تلاش می‌کنند مطمئن باشند که موفق می‌شوند، البته به علاقه‌مندان بازیگری یک هشدار جداگانه هم می‌دهم که اگر بعد از سال‌ها همچنان به دلیل سیاست‌های بیمار گونه این حرفه نتوانستند به جایی که لیاقتش را دارند دست پیدا کنند، مایوس نشوند و بدانند که چیزی بنام لذت بازیگری و جایی بنام تئاتر هست که هیچ کس انشاالله آن را از ما نمی‌‌گیرد، البته جملات پایانی در دو دل خودم نیز هست.

وی در خصوص فعالیت‌های اخیر خود اظهار داشت: در حال حاضر در آخرین کار گروه «شایا» مشغول تمرین نمایش «ترور» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی هستم.
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار