اعتراض مردم پورتوریکو به رفتار ناعادلانه دولت آمريکا

مردم پورتوریکو در اعتراض به بی‌توجهی دولت مرکزی آمریکا به مشکلات این جزایر، تظاهرات کردند.

اعتراض مردم پورتوریکو به رفتار ناعادلانه دولت آمريکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مردم پورتوریکو در اعتراض به بی‌توجهی آمریکا به مشکلات بهداشت و درمان این جزایر، تظاهرات کردند. 

 ده ها هزار نفر از مردم پورتوریکو روز پنجشنبه در «سن خوان» تظاهرات کردند و کمک واشینگتن را به بهبود نظام بهداشت و درمانی در این مجمع الجزایر که جزء خاک آمریکا است، خواستار شدند. 

پورتوریکو این روزها با هفتاد و دو میلیارد دلار بدهی روبرو است و آمار فقر آن نیز به 45 درصد می‌رسد. این مجمع الجزایر در ماه اوت نتوانست بخشی از بدهی خود را پرداخت کند و در مقایسه با سایر ایالتهای آمریکا، کمک های کمتری را در زمینه خدمات درمانی از دولت فدرال دریافت می‌کند. 

در تظاهرات دیروز پورتوریکو، هزاران نفر از ورزشکاران گرفته تا کارکنان دولت حضور داشتند؛ برخی معترضان نیز پلاکاردهایی همراه داشتند که روی آن نوشته شده بود «سلامتی، حقوق بشر است.»

آلیاندرو گارسیا پادیا، فرماندار پورتوریکو گفت:« این فریاد ما مردم پورتوریکو برای اجرای عدالت است. ما مردم پورتوریکو به یک میزان (مالیات) پرداخت می‌کنیم، پس باید با ما نیز بر همین اساس رفتار شود. ما هیچ گونه اقدامی که شایستگی یا حق برخورداری از آن را نداشته باشیم، درخواست نکرده ایم.»

بیل دِبلازیو شهردار نیویورک و «اندرو کومو» فرماندار نیویورک نیز در تظاهرات مردم پورتوریکو حضور داشتند. جمعیت اهالی پورتوریکو مقیم نیویورک، یک میلیون و صد هزار نفر است. 

اندرو کومو گفت:« متأسفانه باید بگویم برخورد دولت فدرال با پورتوریکو ناعادلانه است. نحوه برخورد آنها با پورتوریکو، درست نیست و این واقعاً یک بحران انسانی ایجاد کرده است.»

فرماندار نیویورک همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری همایشی در هفته های آینده، با هدف تحت فشار گذاشتن واشینگتن برای رسیدگی به بحران مالی و مشکلات نظام بهداشت و درمان پورتوریکو خبر داد. 

وزارت خزانه داری آمریکا نیز درباره احتمال بحران انسانی در جزایر پورتوریکو هشدار داد و از کنگره آمریکا خواست بودجه درمانی پورتوریکو را افزایش دهد. 

پورتوریکو به عنوان نواحی غیرضمیمه به خاک آمریکا، به میزان یکسان با ایالت آمریکا، بابت خدمات بهداشت و درمان مالیات می‌پردازد، اما 40 درصد کمتر از آنها بودجه دریافت می‌کند. 



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار