شارلی ابدو این بار قربانیان هواپیمای روسیه را به سُخره گرفت+ عکس

مردم و مقامات روسیه به کاریکاتورهای جدید نشریه فرانسوی شارلی ابدو که سقوط هواپیمای روس را به سخره گرفته، به شدت واکنش نشان داده و آن را توهین به خود دانسته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، اقدام نشریه هتاک شارلی ابدو در کشیدن کاریکاتور از قربانیان واقعه سقوط هواپیمای ایرباس 321 روسی در شمال جزیره سینا در مصر که شنبه گذشته رخ داد و 224 قربانی بر جای گذاشت، در روسیه بازتاب منفی داشته است.

شارلی ابدو در توضیح کاریکاتور اول که اجساد در حال پرواز و قطعات هواپیما روی سر یک تروریست دیده می شود، نوشته است: نیروی هوایی روسیه به بمباران های خود شدت بخشیده است.

در کاریکاتور دوم نیز یک "جمجمه" بین قطعات هواپیما و اجساد به تصویر کشیده شده که درباره خطر پرواز با شرکت های هوایی ارزان قیمت روسیه صحبت و تاکید می کند که بهتر بود با «Air cocaine» پرواز می کردید؛ که اشاره به جنجال مربوط به اتهام مربوط به «نیکولا سارکوزی» رییس جمهوری سابق فرانسه در باره قاچاق کوکائین است.

شارلی ابدو این بار قربانیان هواپیمای روسیه را به سُخره گرفت+ عکس

در مطلب توهین آمیز شارلی ابدو با زبان طنز هم نوشته شده است: داعشی ها هواپیمای روسی را سرنگون کردند، زیرا این تنها روش به دست آوردن 224 غذای رایگان بود.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه پنجشنبه در این باره نوشت: تصاویر و مطالب شارلی ابدو در حالی که روس ها سوگوار قربانیان سقوط هواپیما هستند، وقیحانه است.

«ایگور موروزوف» عضو کمیته امور بین المللی شورای فدراسیون مجلس علیای پارلمان روسیه هم کاریکاتورهای منتشره در مجله فکاهی فرانسوی شارلی ابدو را کفرآمیز و توهین به یادبود قربانیان سقوط هواپیمای ایرباس روسی نامید.

«ایوان ملنیکوف» نایب رئیس مجلس روسیه هم گفت: «این طنز نیست، یک لودگی کثیف است»


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
هی خدااااا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
هی خدااااا...
آخرین اخبار